Thursday, January 15, 2009

Permata hati mummy & daddy...
Sama tak???

Since kejadian hari tu..Ez nampak macam dah ok sikit.Dia kalau sekolah pagi memang takde masalah..ok je.Dalam kelas pun macam tu.Sekolah Agama pun nampaknye dia dah boleh terima rutin harian yang perlu dilaluinye..Alhamdulillah..


Ez di dalam kelas

Tadi sempat la snap beberapa keping gambar Ez masa tengah buat kerja dalam kelas(tanpa pengetahuan dia ok..kalau dia tau sure tak bagi punye ;p) Ez ni seorang yang sangat la teliti & cerewet.Sebelum ni masa dia di Prasekolah cikgu dia ada bagi tau tapi saya macam tak ambik kisah sangat..tapi bila saya yang berhadapan dengan dia memang saya mengakuinye..Kalau sure dia buat aktiviti mewarna dia amat la teliti..pantang terkeluar garisan sikit sure dia erase punye la..adoila!! Dia memang berbakat dalam seni..saya & hubby dapat trace yang dia seorang yang kreatif & berseni since dia age 4 years.Masa tu dia suka lukis2 gambar..gambar family..gambar pemandangan la..habis kertas A4 dia tibai masa tu..sekarang saya & husband selalu belikan dia art block & peralatan2 lain..memang kitaorang bagi dia galakan la kat dia untuk jadikan art sebagai satu hobi..



Stationaries & text books



Buku sekolah agama...



Yang biru tu beg sekolah agama & yang beroda tu beg sekolah pagi Ez


Yang ni Erfan bambam punye..yang barney tu beg baju dia untuk hantar ke nursery & satu lagi tu beg sekolah dia..
Yang ni??

Since saya tahu dia amat cerewet so hari2 lepas budak berdua tu dah tido saya akan semak timetable Ez supaya takde la dia mengangkut semua buku2 teks ke sekolah. Lepas tu saya akan sharpen kan pensil & pensil2 warna dia yang dah tumpul tu..beg Erfan pun sama. begitu juge dengan beg sekolah agama dia.Saya memang sediakan 2 set stationeries. 1 untuk sekolah pagi, 1 lagi untuk sekolah agama.Lepas dah settle beg sekolah Ez & Erfan saya siapkan pula beg pakaian Erfan untuk bawak gi nursery.Last sekali baru la saya settlekan kerja sekolah saya pulak..penat memang la penat tapi dah tanggungjawabkan..semua orang pun ada tanggungjawab cuma yang bezanye cara kita melunaskannye la kan..he..he..



Esok lepas sekolah saya akan terus balik Seremban ambik baby. He..he..tak sabar nak jumpe Edriana Samihah.Nak2 pulak bila mak saya cite pasal perkembangan2 dia..bertambah2 la rindu saya kat dia. Edriana Samihah dah tukar susu baru.Sebelum ni dia minum enfalac (premature) since dia dah gain weight so saya decide untuk tukarkan dia ke susu S26 sama macam abang Erfan dia dulu.Ez masa baby minum NAN 1 tapi Erfan tak serasi pulak dengan NAN. Selain dari minum susu formula,baby still feed with mummy's milk lagi. Masa dia duduk kat rumah nanny di Seremban saya bekalkan sekali susu yang telah saya bekukan..so dia minum susu campur2 la..bila weekend duduk dengan saya



Saya sangat rindu dengan ini budak kecik...hu..hu...

11 comments:

  1. akak, sama kelas dgn Ez ke?? senang nak pantau anak kan..

    baby tak duk dgn akak ye...

    mesti rindu kan...

    ReplyDelete
  2. alahai..mak mana yg tak rindukan anaknya..betul tak??? nak lak still baby.... sure tido mlm terbayang2 je...

    ez ni mcm haziq la..amat teliti... tulah...masa haziq tadika dulu, teacher selalu citer kat saya, dia kalau buat keje mesti lambat siap..mana taknya, kalau tulisan tu senget sket @ tak sama besar, dia padam semula.. pastu tulis balik..adoi..pening saya...pastu masa darjah 1, saya latih dia supaya tulis laju2 sekt.. sebab saya risau kalau exam, nanti lambat siap, sure kurang marks kan.. hmmm... :P

    ReplyDelete
  3. baguslah ez dah dapat sesuaikan dirikan...... lepas ni mesti lagi seronok nak gi sekolah sbb ramai kawan kan....

    akak girl duk dgn mak akak ker.... huuhhuhu mesti rindu babgett kan..

    re:akak yg offer less 10% madagascar tukan utk set A+B dah abis kelmarin... skrg harga asal balik.. but kalu akak nak..dun wori still ada less lagi dari linn :)

    ReplyDelete
  4. lupa lak nak bgtau.... kalu ada apa2 akaktinggalkan mesg kat chat box linn yer..

    ReplyDelete
  5. Oooo ez satu sekolah tmpt emy ngajar ke....klu camtu senang la kan....kalau ada apa2 hal ke...lagi satu senang nak monitor anak kan...:-)

    Hehehe ni mesti rindu giler dgn edriana nie....abis la edriana kena gomol dgn mama dia jap lagi heheheh

    ReplyDelete
  6. bagus tul ez ni...sangat teliti...siap mengaler pun leh erase kalo ade terkeluar2...bagus2...

    alahai cian akak rindu kat anak....betul tu kak, lagi2 baby sure laa teringat2 ...kalo leiya pun dah rindu2 rinduan....sabar yea kak...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah ez da dpt sesuaikan diri dia..

    emy,..tunjukla hasil lukisan/ warna ez tu..teringin nk tgk la.. msti cntik dan kemas kan..

    mst emy x sbr menghitung masa nk jumpa bb kan..mak mana yg x syg anak kan...

    ReplyDelete
  8. hihihi..mak jadi cikgu anak! senang nk tengok anak. Bagusnye dia..teliti wat homework. senang ati mak kan? :)

    ayoyo...musti la rindu ngan si kecik tu..tp takpela..

    keletihan kau tu leh aku bayangkan. lebih kurang sama gak ngan aku ni tink oiii..memalam dah siap bersusun beg2 nk ke skolah + nursery. huhuhu

    ReplyDelete
  9. samalah ngan anak2 ruzi.. lambat siapkan homework sure sound ruzi cakap kena siapkan jugak homework ni.. nanti esok nak kena hantar kat teacher dah.. kalau warna kuar garisan, cepat2 dia betulkan.. sesambil cakap tak pandai2.. tp ruzi pesan warna je mcm mana pun, janji siap.. dan kemas hasil kerjanya...

    ReplyDelete
  10. uiiiii sempat gak amik gambar dlm class... apa laaaaaa... hahahahahahahahaha :p

    btw, edriana looks besar dah sekarang! and ez mcm muka dah bulat sikit and erfan bambam sentiasa tembam la pulak kan? hehe

    take care!

    ReplyDelete
  11. sian ez penat. tp x pa, for his own good jugak : )

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Thursday, January 15, 2009

Permata hati mummy & daddy...
Sama tak???

Since kejadian hari tu..Ez nampak macam dah ok sikit.Dia kalau sekolah pagi memang takde masalah..ok je.Dalam kelas pun macam tu.Sekolah Agama pun nampaknye dia dah boleh terima rutin harian yang perlu dilaluinye..Alhamdulillah..


Ez di dalam kelas

Tadi sempat la snap beberapa keping gambar Ez masa tengah buat kerja dalam kelas(tanpa pengetahuan dia ok..kalau dia tau sure tak bagi punye ;p) Ez ni seorang yang sangat la teliti & cerewet.Sebelum ni masa dia di Prasekolah cikgu dia ada bagi tau tapi saya macam tak ambik kisah sangat..tapi bila saya yang berhadapan dengan dia memang saya mengakuinye..Kalau sure dia buat aktiviti mewarna dia amat la teliti..pantang terkeluar garisan sikit sure dia erase punye la..adoila!! Dia memang berbakat dalam seni..saya & hubby dapat trace yang dia seorang yang kreatif & berseni since dia age 4 years.Masa tu dia suka lukis2 gambar..gambar family..gambar pemandangan la..habis kertas A4 dia tibai masa tu..sekarang saya & husband selalu belikan dia art block & peralatan2 lain..memang kitaorang bagi dia galakan la kat dia untuk jadikan art sebagai satu hobi..



Stationaries & text books



Buku sekolah agama...



Yang biru tu beg sekolah agama & yang beroda tu beg sekolah pagi Ez


Yang ni Erfan bambam punye..yang barney tu beg baju dia untuk hantar ke nursery & satu lagi tu beg sekolah dia..
Yang ni??

Since saya tahu dia amat cerewet so hari2 lepas budak berdua tu dah tido saya akan semak timetable Ez supaya takde la dia mengangkut semua buku2 teks ke sekolah. Lepas tu saya akan sharpen kan pensil & pensil2 warna dia yang dah tumpul tu..beg Erfan pun sama. begitu juge dengan beg sekolah agama dia.Saya memang sediakan 2 set stationeries. 1 untuk sekolah pagi, 1 lagi untuk sekolah agama.Lepas dah settle beg sekolah Ez & Erfan saya siapkan pula beg pakaian Erfan untuk bawak gi nursery.Last sekali baru la saya settlekan kerja sekolah saya pulak..penat memang la penat tapi dah tanggungjawabkan..semua orang pun ada tanggungjawab cuma yang bezanye cara kita melunaskannye la kan..he..he..



Esok lepas sekolah saya akan terus balik Seremban ambik baby. He..he..tak sabar nak jumpe Edriana Samihah.Nak2 pulak bila mak saya cite pasal perkembangan2 dia..bertambah2 la rindu saya kat dia. Edriana Samihah dah tukar susu baru.Sebelum ni dia minum enfalac (premature) since dia dah gain weight so saya decide untuk tukarkan dia ke susu S26 sama macam abang Erfan dia dulu.Ez masa baby minum NAN 1 tapi Erfan tak serasi pulak dengan NAN. Selain dari minum susu formula,baby still feed with mummy's milk lagi. Masa dia duduk kat rumah nanny di Seremban saya bekalkan sekali susu yang telah saya bekukan..so dia minum susu campur2 la..bila weekend duduk dengan saya



Saya sangat rindu dengan ini budak kecik...hu..hu...

11 comments:

  1. akak, sama kelas dgn Ez ke?? senang nak pantau anak kan..

    baby tak duk dgn akak ye...

    mesti rindu kan...

    ReplyDelete
  2. alahai..mak mana yg tak rindukan anaknya..betul tak??? nak lak still baby.... sure tido mlm terbayang2 je...

    ez ni mcm haziq la..amat teliti... tulah...masa haziq tadika dulu, teacher selalu citer kat saya, dia kalau buat keje mesti lambat siap..mana taknya, kalau tulisan tu senget sket @ tak sama besar, dia padam semula.. pastu tulis balik..adoi..pening saya...pastu masa darjah 1, saya latih dia supaya tulis laju2 sekt.. sebab saya risau kalau exam, nanti lambat siap, sure kurang marks kan.. hmmm... :P

    ReplyDelete
  3. baguslah ez dah dapat sesuaikan dirikan...... lepas ni mesti lagi seronok nak gi sekolah sbb ramai kawan kan....

    akak girl duk dgn mak akak ker.... huuhhuhu mesti rindu babgett kan..

    re:akak yg offer less 10% madagascar tukan utk set A+B dah abis kelmarin... skrg harga asal balik.. but kalu akak nak..dun wori still ada less lagi dari linn :)

    ReplyDelete
  4. lupa lak nak bgtau.... kalu ada apa2 akaktinggalkan mesg kat chat box linn yer..

    ReplyDelete
  5. Oooo ez satu sekolah tmpt emy ngajar ke....klu camtu senang la kan....kalau ada apa2 hal ke...lagi satu senang nak monitor anak kan...:-)

    Hehehe ni mesti rindu giler dgn edriana nie....abis la edriana kena gomol dgn mama dia jap lagi heheheh

    ReplyDelete
  6. bagus tul ez ni...sangat teliti...siap mengaler pun leh erase kalo ade terkeluar2...bagus2...

    alahai cian akak rindu kat anak....betul tu kak, lagi2 baby sure laa teringat2 ...kalo leiya pun dah rindu2 rinduan....sabar yea kak...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah ez da dpt sesuaikan diri dia..

    emy,..tunjukla hasil lukisan/ warna ez tu..teringin nk tgk la.. msti cntik dan kemas kan..

    mst emy x sbr menghitung masa nk jumpa bb kan..mak mana yg x syg anak kan...

    ReplyDelete
  8. hihihi..mak jadi cikgu anak! senang nk tengok anak. Bagusnye dia..teliti wat homework. senang ati mak kan? :)

    ayoyo...musti la rindu ngan si kecik tu..tp takpela..

    keletihan kau tu leh aku bayangkan. lebih kurang sama gak ngan aku ni tink oiii..memalam dah siap bersusun beg2 nk ke skolah + nursery. huhuhu

    ReplyDelete
  9. samalah ngan anak2 ruzi.. lambat siapkan homework sure sound ruzi cakap kena siapkan jugak homework ni.. nanti esok nak kena hantar kat teacher dah.. kalau warna kuar garisan, cepat2 dia betulkan.. sesambil cakap tak pandai2.. tp ruzi pesan warna je mcm mana pun, janji siap.. dan kemas hasil kerjanya...

    ReplyDelete
  10. uiiiii sempat gak amik gambar dlm class... apa laaaaaa... hahahahahahahahaha :p

    btw, edriana looks besar dah sekarang! and ez mcm muka dah bulat sikit and erfan bambam sentiasa tembam la pulak kan? hehe

    take care!

    ReplyDelete
  11. sian ez penat. tp x pa, for his own good jugak : )

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015