Friday, February 27, 2009

Apa cerita??

Adoi la hai..berhari-hari try nak update blog tapi takde masa..sibuk bebenar gamaknye akhir-akhirnye..

Ok kita try update sikit-sikit la ye..mula-mula nak cite pasal baby Mia


(kitaorang decide nak panggil Edriana Samihah dengan nama Mia,Erfan yang start panggil adik dia dengan nama ni) ok ker ha?? Weight Mia sekarang dah 4.1kg,alhamdulillah.Pipi dah bertambah chubby tapi still maintain lagi body & masih boleh pakai baju newborn size~kalau lengan & seluar panjang sure kena lipat lagi lah..apa-ape tu bersyukur sangat buat masa ni Mia terus membesar dengan sihat,alhamdulillah..sebab apa saya cakap macam tu? Sebabnye ada sorang kawan husband saya(anak dia lahir 2 months earlier dari Mia & diaorang sama2 stay kat NICU ~incubator sebelah menyebelah masa tu) anak dia kena warded semula..Masa Mia dah discharge,3 weeks lepas tu baby Putri pulak discharge tapi since minggu lepas berat badan baby Putri tu menurun sehingga below 2kg..sian dia..takut lak saya bila dengan macam tu.Bersyukur la seadanye..
Hari ni sepatutnye kitaorang gi Batu Pahat.Hantar anak sedara husband saya bernikah dengan orang Parit Sulong.Tapi balik sekolah tadi saya rasa penat sangat,tak larat + malas la pulak..bila saya bagi tau hubby dia kata ok,tak payah pegi la..next week je kita pegi. Yela hari ni diaorang nikah je dulu,next week baru langsung pulak.Pelik tul la,macam mana budak2 ni planning diaorangnye wedding yer?2 minggu berturut-turut orang nak mengulangkan kenduri dia je..kalau anak beranak saya dah lama je saya sound uish..boleh ker cenggitu?he..he..cakap je,tapi tak buat pun. Dah la lepas tu kenduri kat side lelaki lak & since last week saya dah start tutorial dan akan berterusan setiap minggu..(ha Sabtu depan & seterusnye dah sure kena tuang.Hangin tul la..)tapi nak buat macam mana kan.


Saya sekarang berada dalam keadaan yang sungguh DILEMA..Kenapa yer?Mm..nanti 14 hb anak sedara suami saya yang kawin tu kenduri kat Melaka pulak & pada tarikh yang sama uncle saya kawinkat KL..


Kalau ikutkan memang la saya nak pegi kenduri uncle saya..tapi takkan pulak tak pegi kenduri kat Melaka tu lagi pun umah SIL saya tu berdepan dengan umah my MIL memang tak patut la pulak kan..saya rasa sedih sebab tak dapat join sepupu sepapat saya kat kenduri kawin uncle saya tu nanti..sedih ooo

Bila keadaan cenggini la yang membuatkan saya berada dalam DILEMA..
tension gilooss
Ok la..saya ni curi-curi masa untuk update blog ni sesambil cari bahan nak buat assignment. Ok chow cincau...

4 comments:

  1. bila baca entry akak, tetiba ada feel nak further study pulak!

    mia..kiut je bunyiknya tu kak. comel!

    ReplyDelete
  2. aduhai..mmg dlm dilema... kalau saya pun serba salah...bak kata pepatah..ditelan mati mak, diluah mati bapak...

    ReplyDelete
  3. Emy... pangey MIA teringat akan rupa pelakon 'Anak Pontianak' tu huhuhu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah baby mia mmbesar dgn sihat dan jayanya... sdp per nama mia.. sama cam echa... damia gak..tp x pggil pon mia..pggil echa jer..hehehhe..

    kalo daku dlm keadaan emy..daku pon dilema gak.. tp daku lebih kejam dan sadis.. kalo daku la kan.. daku pasti akan ke rumah uncle aku tu...ahaksss.. laki nk ikut ker x itu blakang kira...hahahhaha...jahat kan...

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Friday, February 27, 2009

Apa cerita??

Adoi la hai..berhari-hari try nak update blog tapi takde masa..sibuk bebenar gamaknye akhir-akhirnye..

Ok kita try update sikit-sikit la ye..mula-mula nak cite pasal baby Mia


(kitaorang decide nak panggil Edriana Samihah dengan nama Mia,Erfan yang start panggil adik dia dengan nama ni) ok ker ha?? Weight Mia sekarang dah 4.1kg,alhamdulillah.Pipi dah bertambah chubby tapi still maintain lagi body & masih boleh pakai baju newborn size~kalau lengan & seluar panjang sure kena lipat lagi lah..apa-ape tu bersyukur sangat buat masa ni Mia terus membesar dengan sihat,alhamdulillah..sebab apa saya cakap macam tu? Sebabnye ada sorang kawan husband saya(anak dia lahir 2 months earlier dari Mia & diaorang sama2 stay kat NICU ~incubator sebelah menyebelah masa tu) anak dia kena warded semula..Masa Mia dah discharge,3 weeks lepas tu baby Putri pulak discharge tapi since minggu lepas berat badan baby Putri tu menurun sehingga below 2kg..sian dia..takut lak saya bila dengan macam tu.Bersyukur la seadanye..
Hari ni sepatutnye kitaorang gi Batu Pahat.Hantar anak sedara husband saya bernikah dengan orang Parit Sulong.Tapi balik sekolah tadi saya rasa penat sangat,tak larat + malas la pulak..bila saya bagi tau hubby dia kata ok,tak payah pegi la..next week je kita pegi. Yela hari ni diaorang nikah je dulu,next week baru langsung pulak.Pelik tul la,macam mana budak2 ni planning diaorangnye wedding yer?2 minggu berturut-turut orang nak mengulangkan kenduri dia je..kalau anak beranak saya dah lama je saya sound uish..boleh ker cenggitu?he..he..cakap je,tapi tak buat pun. Dah la lepas tu kenduri kat side lelaki lak & since last week saya dah start tutorial dan akan berterusan setiap minggu..(ha Sabtu depan & seterusnye dah sure kena tuang.Hangin tul la..)tapi nak buat macam mana kan.


Saya sekarang berada dalam keadaan yang sungguh DILEMA..Kenapa yer?Mm..nanti 14 hb anak sedara suami saya yang kawin tu kenduri kat Melaka pulak & pada tarikh yang sama uncle saya kawinkat KL..


Kalau ikutkan memang la saya nak pegi kenduri uncle saya..tapi takkan pulak tak pegi kenduri kat Melaka tu lagi pun umah SIL saya tu berdepan dengan umah my MIL memang tak patut la pulak kan..saya rasa sedih sebab tak dapat join sepupu sepapat saya kat kenduri kawin uncle saya tu nanti..sedih ooo

Bila keadaan cenggini la yang membuatkan saya berada dalam DILEMA..
tension gilooss
Ok la..saya ni curi-curi masa untuk update blog ni sesambil cari bahan nak buat assignment. Ok chow cincau...

4 comments:

  1. bila baca entry akak, tetiba ada feel nak further study pulak!

    mia..kiut je bunyiknya tu kak. comel!

    ReplyDelete
  2. aduhai..mmg dlm dilema... kalau saya pun serba salah...bak kata pepatah..ditelan mati mak, diluah mati bapak...

    ReplyDelete
  3. Emy... pangey MIA teringat akan rupa pelakon 'Anak Pontianak' tu huhuhu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah baby mia mmbesar dgn sihat dan jayanya... sdp per nama mia.. sama cam echa... damia gak..tp x pggil pon mia..pggil echa jer..hehehhe..

    kalo daku dlm keadaan emy..daku pon dilema gak.. tp daku lebih kejam dan sadis.. kalo daku la kan.. daku pasti akan ke rumah uncle aku tu...ahaksss.. laki nk ikut ker x itu blakang kira...hahahhaha...jahat kan...

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015