Sunday, March 29, 2009

Result Test Ezhan & Update cerita MIA

Sebenarnye lama dah nak update cerita pasal result Test Ezhan baru ni..(tak la baru pun last early March hari tu)
Since saya ni class teacher dia kan mesti la awal2 lagi saya dah tau result dia macam mana kan..tapi saya tak inform pun kat dia,dia dapat no. berapa ke,apa ke..saya senyapkan aje..sampai la saya edarkan kad laporan hari tu baru dia tau yang dia dapat no.1 dalam kelas daripada 30 orang murid.Happy la dia bukan main lagi..
Alhamdulillah..dia dah cuba yang terbaik cuma saya tak berapa satisfied la dengan keputusan subjek English dia..sebab yang ni dia cuma dapat markah below 90 walaupun masih lagi dalam gred A tapi tak best la kan saya kalau boleh nak dia maintain marks 90 and above..Uish..dah la ni subjek yang mummy dia ajar lak tu kan..patutnye dia boleh score lagi baik tapi ni semua masalah nak cepat siap & akhirnye ada careless mistake..geram je masa saya marking paper hari tu..sebab saya tau soalan2 tu semua dia boleh jawab bila salah tu yang buat saya geram tu..hai bertuah betul la budak sorang ni..
Satu lagi,budak2 dalam kelas tu memang betul2 bersaing maybe this time rezeki Ez sebab masa saya kira total marks hari tu markah budak-budak yang dapat no 1-8 tu tak jauh beza antara satu sama lain..
Apa-apa pun buat Ez mummy harap Ez teruskan usaha macam yang daddy cakap this is just the beginning..perjalanan Ez masih jauh lagi..

Ok stop pasal tu kita cerita sikit pasal majlis mesyuarat Agung PIBG kat sekolah saya last week. Biasa la kalau kat sekolah tu mesyuarat Agung PIBG tak ramai sangat parents yang datang..alasan diaorang keje susah nak dapat cuti..pernah satu tahun tu kaum ibu je yang ramai..bapak2 ni keje gamaknye kot..susah la kan diaorang ni tak nak berkorban untuk kecemerlangan anak-anak diaorang sendiri..Suka hati diaroang la kan..tapi sian tengok para ibu yang datang berangkut2 ngan anak2 kecik..yang menangis,menangis..yela budak2 kecik bukan sesuai bawak ke majlis macam tu kan..diaorang pun tak selesa..Tahun ni saya AJK jamuan so banyak masa dihabiskan kat kantin je la..tapi apa2 pun majlis berjalan lancar..alhamdulillah..

Cuba tengok kaum ibu yang ramai ke atau kaum bapa yang ramai..
Itula mentality orang kampun kat sini..susah tul la..
Ni geng2 AJK jamuan..sebahagian la..
Tadi masa hantar Mia balik Seremban kitaorang singgah GIANT senawang jap..cari sandal baru Erfan.Yang lama dah ketat,pastu cari juge shower gel budak berdua ni & liquid cleanser untuk botol susu Erfan sekali..terlanjur tu singgah kat MPH belikan workbooks untuk Ez & novel terbaru dari Aina Emir(hi..hi..entah bila la nak bacanye tu saya pun tak tau..)

Update sikit pasal Mia, semalam 28hb genap Mia 5 bulan. Sekarang ni bila meniarap dia dah mula bergerak ke depan..especially kalau kitaorang letak mainan kat depan dia..seronok sangat..tak sabar nak tunggu dia merangkak lak.Suka ketawa mengekek2 dan mulut pun dah mula bising..nak ajak berborak..pastu gusi bahagian bawah dah bengkak..nanny dia kata nak tumbuh gigi ;D

HELLO AUNTIES..

5 comments:

  1. wah terornye anak dia.. dapat A belaka.. Takpe, slow2 nak ajar drang ni.. kalo push sgt kang drang memberontak plak...

    ReplyDelete
  2. tahniah ezhan...sejuk perut akak kan.....anak cikgu mestilaa bijak kan...amin.....bangga akak ....mintak2 mia n mija pun nanti ikut jejak abg ezhan....

    wah dah mengesot yeak kak mia....taklame lagi angkat bontot la kan, pastu merangkak...cutenye!!!!!

    ReplyDelete
  3. cayalah EZ!!! dpt no 1 lagi tu... hehehe..Haziq dah jrg dpt no 1...masa tadika je cemerlang..bila saya tanya sapa yg dpt no 1, tgk2 anak cikgu..hehehe... pastu blh dia cakap kat saya "kenapa ibu tak jadi cikgu??? kalau tak haziq mesti blh dpt no 1.."..ish ish..sabo jela...fatwa mana dia pakai tu..

    awak samalah cam saya... kalau blh nak diorang ni score lagi tinggi kan..tapi hubby lak cakap, jgn pressure sgt, nanti dia tak mau belajar.. tu yg saya act cool (konon2 cool la) kalau dia tak dpt no 1 tu... janji markah tinggi..

    ReplyDelete
  4. pandainyaaaaaa nephew sayaaaaaaaaaaa :D:D:D:D btw, u're like my mummy la, everything has to be above 90, if below 90 siap la have to think of excuses as to why the marks are below 90. tell ez i said congrats okies?

    and that photo of baby mia is soooooo cute! there's finally a photo of her smilinggggggg :)

    ReplyDelete
  5. Wahhhhhh..Tahniah Ez! Cerdiknya dia. Auntie pon nk anak2 auntie cerdik cam Ez gak..boleh tak? :) Syukur Alhamdullilah..

    haiiii...anak pompuan sape la yg kiut yg amat tu? meh la dtg umah auntie..ada ramai geng.. ;P

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, March 29, 2009

Result Test Ezhan & Update cerita MIA

Sebenarnye lama dah nak update cerita pasal result Test Ezhan baru ni..(tak la baru pun last early March hari tu)
Since saya ni class teacher dia kan mesti la awal2 lagi saya dah tau result dia macam mana kan..tapi saya tak inform pun kat dia,dia dapat no. berapa ke,apa ke..saya senyapkan aje..sampai la saya edarkan kad laporan hari tu baru dia tau yang dia dapat no.1 dalam kelas daripada 30 orang murid.Happy la dia bukan main lagi..
Alhamdulillah..dia dah cuba yang terbaik cuma saya tak berapa satisfied la dengan keputusan subjek English dia..sebab yang ni dia cuma dapat markah below 90 walaupun masih lagi dalam gred A tapi tak best la kan saya kalau boleh nak dia maintain marks 90 and above..Uish..dah la ni subjek yang mummy dia ajar lak tu kan..patutnye dia boleh score lagi baik tapi ni semua masalah nak cepat siap & akhirnye ada careless mistake..geram je masa saya marking paper hari tu..sebab saya tau soalan2 tu semua dia boleh jawab bila salah tu yang buat saya geram tu..hai bertuah betul la budak sorang ni..
Satu lagi,budak2 dalam kelas tu memang betul2 bersaing maybe this time rezeki Ez sebab masa saya kira total marks hari tu markah budak-budak yang dapat no 1-8 tu tak jauh beza antara satu sama lain..
Apa-apa pun buat Ez mummy harap Ez teruskan usaha macam yang daddy cakap this is just the beginning..perjalanan Ez masih jauh lagi..

Ok stop pasal tu kita cerita sikit pasal majlis mesyuarat Agung PIBG kat sekolah saya last week. Biasa la kalau kat sekolah tu mesyuarat Agung PIBG tak ramai sangat parents yang datang..alasan diaorang keje susah nak dapat cuti..pernah satu tahun tu kaum ibu je yang ramai..bapak2 ni keje gamaknye kot..susah la kan diaorang ni tak nak berkorban untuk kecemerlangan anak-anak diaorang sendiri..Suka hati diaroang la kan..tapi sian tengok para ibu yang datang berangkut2 ngan anak2 kecik..yang menangis,menangis..yela budak2 kecik bukan sesuai bawak ke majlis macam tu kan..diaorang pun tak selesa..Tahun ni saya AJK jamuan so banyak masa dihabiskan kat kantin je la..tapi apa2 pun majlis berjalan lancar..alhamdulillah..

Cuba tengok kaum ibu yang ramai ke atau kaum bapa yang ramai..
Itula mentality orang kampun kat sini..susah tul la..
Ni geng2 AJK jamuan..sebahagian la..
Tadi masa hantar Mia balik Seremban kitaorang singgah GIANT senawang jap..cari sandal baru Erfan.Yang lama dah ketat,pastu cari juge shower gel budak berdua ni & liquid cleanser untuk botol susu Erfan sekali..terlanjur tu singgah kat MPH belikan workbooks untuk Ez & novel terbaru dari Aina Emir(hi..hi..entah bila la nak bacanye tu saya pun tak tau..)

Update sikit pasal Mia, semalam 28hb genap Mia 5 bulan. Sekarang ni bila meniarap dia dah mula bergerak ke depan..especially kalau kitaorang letak mainan kat depan dia..seronok sangat..tak sabar nak tunggu dia merangkak lak.Suka ketawa mengekek2 dan mulut pun dah mula bising..nak ajak berborak..pastu gusi bahagian bawah dah bengkak..nanny dia kata nak tumbuh gigi ;D

HELLO AUNTIES..

5 comments:

  1. wah terornye anak dia.. dapat A belaka.. Takpe, slow2 nak ajar drang ni.. kalo push sgt kang drang memberontak plak...

    ReplyDelete
  2. tahniah ezhan...sejuk perut akak kan.....anak cikgu mestilaa bijak kan...amin.....bangga akak ....mintak2 mia n mija pun nanti ikut jejak abg ezhan....

    wah dah mengesot yeak kak mia....taklame lagi angkat bontot la kan, pastu merangkak...cutenye!!!!!

    ReplyDelete
  3. cayalah EZ!!! dpt no 1 lagi tu... hehehe..Haziq dah jrg dpt no 1...masa tadika je cemerlang..bila saya tanya sapa yg dpt no 1, tgk2 anak cikgu..hehehe... pastu blh dia cakap kat saya "kenapa ibu tak jadi cikgu??? kalau tak haziq mesti blh dpt no 1.."..ish ish..sabo jela...fatwa mana dia pakai tu..

    awak samalah cam saya... kalau blh nak diorang ni score lagi tinggi kan..tapi hubby lak cakap, jgn pressure sgt, nanti dia tak mau belajar.. tu yg saya act cool (konon2 cool la) kalau dia tak dpt no 1 tu... janji markah tinggi..

    ReplyDelete
  4. pandainyaaaaaa nephew sayaaaaaaaaaaa :D:D:D:D btw, u're like my mummy la, everything has to be above 90, if below 90 siap la have to think of excuses as to why the marks are below 90. tell ez i said congrats okies?

    and that photo of baby mia is soooooo cute! there's finally a photo of her smilinggggggg :)

    ReplyDelete
  5. Wahhhhhh..Tahniah Ez! Cerdiknya dia. Auntie pon nk anak2 auntie cerdik cam Ez gak..boleh tak? :) Syukur Alhamdullilah..

    haiiii...anak pompuan sape la yg kiut yg amat tu? meh la dtg umah auntie..ada ramai geng.. ;P

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015