Sunday, March 22, 2009

Sunday is the cleaning day..

Cuti seminggu dah berlalu sekelip mata je..Takde yang menarik pun cuti kali ni & tak membawa apa2 makna pun cuti seminggu ni ha..sebabnye sibuk dengan kelas tambahan, pastu exam PTK lagi..(dah la tak sama tarikh ngan Encik Suami..) ditambah pula dengan kekalutan ku menyiapkan assignment..tambahan pulak kita memang tengah save budget ni..Umah Seremban dah siap tinggal nak ambik kunci so kena la berjimat cermat sikit cut cost mana2 yang tak perlu tu.. Duit banyak nak pakai nanti untuk rumah tu kan.. "Kena la berkorban sikit.. kalau nak yang terbaik di kemudian hari.." *Ha..ayat ni suami saya selalu guna ;p saje je nak psiko kitaorang sebenarnye tu*

Sabtu baru ni ada tutorial..hantar assingment semua sampai pukul 4 baru balik umah..Ahad tadi bangun je lepas solat Subuh rutin harian pun bermula..yela sekolah dah nak buka kan..so lepas je buat breakfast terus iron baju sekolah Ez,baju kerja suami + saya semuanye stok untuk seminggu..uish..penat oo..baju Ez je dah 5 pasang+sekolah agama 3 pasang campur 5 pasang baju kerja suami + 5 pasang baju saya..rasa nak menangis pun ada..bila time2 cenggini yang rasa amat memerlukan maid ni..

Lepas selesai iron baju semua tetiba terasa nak mengemas drawer kain tudung..drawer tu macamdah sendat sangat dengan kain tudung so dah tiba masanye dipilih tudung2 lama yang harus dihapus kira..dalam dok kirai2 pilih2 tu terjumpa lak selendang sifon yang saya pakai masa akad nikah dulu..ooo lama betol selendang tu..tapi masih saya simpan dalam keadaan baik lagi..sentimental value tu..

Ni yang dah di asingkan..ni semua masih nak guna lagi

Setelah diasingkan yang ni nak dihapus kira..

Ha selendang yang biru atas tu la..selendang masa akad nikah..lama dah saya simpan dekat nak 8 tahun..tapi masih elok lagi tau..

Dah siap kemas..


Dah siap kemas drawer terpandang lak dressing table yang dah bertunggang langgang dengan segala tok nenek ada kat atas tu..

Baru la sedap mata memandang sikit kan..he..he..


Selesai mengemas semua tu...tukar lak cadar bilik saya + bilik budak2 kat belakang tu..(cadar memang saya tukar seminggu sekali tau..sebabnye saya memang sensitif ngan habuk..kalau lebih je dari seminggu mula saya selsema + bersin2 kalau nak tido ;p
Last sekali basuh toilet..toilet bilik depan & toilet belakang..Selesai semua tu sebelum masuk waktu solat Zuhor.Masak??Bila dah penat mengemas saya tak masak la..kitaorang lunch kat luar je..;p


Biasa la..saya ni kalau hari2 lain memang tak sempat nak mengemas..Sabtu Ahad je la dapat nak kemas umah dalam erti kata yang sebenar..tapi hari kerja saya tetap juge menyapu rumah tapi tak sempat la nak mop & vacum segala tu..tak sempat..
Dalam saya mengemas semua tu nasib baik cik kak sorang ni tido..lega la sikit nak buat keje kan..selesai je mummy dia mengemas dia pun bangun..pandai betul la Mia budget masa..

7 comments:

  1. huhu..
    sama laa dengan saya semalam emy..
    semalam adalah hari mengemas rumah..lega.. kain dah habis basuh.. kain dah habis berlipat.. dah siap vakum.. mop bagai... lega.. tengok rumah bersih...

    ReplyDelete
  2. mmg la
    sy pn weekend tu kemas selagi daya
    sbb blk sy kemas sndiri..
    bibik not allowed!
    hehehehe

    ReplyDelete
  3. wah...hari mengemas sedunia ni kak..sib baik anak dara kecit tu tido kak..kalo tak, dia pon nk ngemas sama..hehe

    ReplyDelete
  4. alamak kak...nengok entry ko mengemas nie...baru teringat....kain sebakul lagi x berlipat.....
    minggu nie kami berjimba2 ler kak...tu yg mood nak mengemas x mari tu...ha ha ha

    ReplyDelete
  5. rajinnya mengemas umah..siap wat clearance tudung lg...hehhehe.. tp kita ni ibu2 yg brkerjaya mmg weken jer la pon hari utk kita brkemas secara besar2an ni kan.. ari biasa smpat sapu mana yg patut jer..

    kalo sy da abis brkemas sumer..tggal giliran hubby lak utk mop lntai..hahahha baru la adil dan saksama kan..

    ReplyDelete
  6. wah kemass nyer mngemas... byk tu tudung2 ha.... linn pun rasa ken akemaslah lemari tudung tu..dah mcm sarang tikus dah... hahahhah

    wah bagus anak dara itu...ketidurann jadinya leh lah mengemass dgn aman yerk..

    ReplyDelete
  7. perghhhhhhhh
    banyaknye tudung..
    satu drawer lagik tu...
    leh bukak kedai jual tudung kalo camni ekekeke

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, March 22, 2009

Sunday is the cleaning day..

Cuti seminggu dah berlalu sekelip mata je..Takde yang menarik pun cuti kali ni & tak membawa apa2 makna pun cuti seminggu ni ha..sebabnye sibuk dengan kelas tambahan, pastu exam PTK lagi..(dah la tak sama tarikh ngan Encik Suami..) ditambah pula dengan kekalutan ku menyiapkan assignment..tambahan pulak kita memang tengah save budget ni..Umah Seremban dah siap tinggal nak ambik kunci so kena la berjimat cermat sikit cut cost mana2 yang tak perlu tu.. Duit banyak nak pakai nanti untuk rumah tu kan.. "Kena la berkorban sikit.. kalau nak yang terbaik di kemudian hari.." *Ha..ayat ni suami saya selalu guna ;p saje je nak psiko kitaorang sebenarnye tu*

Sabtu baru ni ada tutorial..hantar assingment semua sampai pukul 4 baru balik umah..Ahad tadi bangun je lepas solat Subuh rutin harian pun bermula..yela sekolah dah nak buka kan..so lepas je buat breakfast terus iron baju sekolah Ez,baju kerja suami + saya semuanye stok untuk seminggu..uish..penat oo..baju Ez je dah 5 pasang+sekolah agama 3 pasang campur 5 pasang baju kerja suami + 5 pasang baju saya..rasa nak menangis pun ada..bila time2 cenggini yang rasa amat memerlukan maid ni..

Lepas selesai iron baju semua tetiba terasa nak mengemas drawer kain tudung..drawer tu macamdah sendat sangat dengan kain tudung so dah tiba masanye dipilih tudung2 lama yang harus dihapus kira..dalam dok kirai2 pilih2 tu terjumpa lak selendang sifon yang saya pakai masa akad nikah dulu..ooo lama betol selendang tu..tapi masih saya simpan dalam keadaan baik lagi..sentimental value tu..

Ni yang dah di asingkan..ni semua masih nak guna lagi

Setelah diasingkan yang ni nak dihapus kira..

Ha selendang yang biru atas tu la..selendang masa akad nikah..lama dah saya simpan dekat nak 8 tahun..tapi masih elok lagi tau..

Dah siap kemas..


Dah siap kemas drawer terpandang lak dressing table yang dah bertunggang langgang dengan segala tok nenek ada kat atas tu..

Baru la sedap mata memandang sikit kan..he..he..


Selesai mengemas semua tu...tukar lak cadar bilik saya + bilik budak2 kat belakang tu..(cadar memang saya tukar seminggu sekali tau..sebabnye saya memang sensitif ngan habuk..kalau lebih je dari seminggu mula saya selsema + bersin2 kalau nak tido ;p
Last sekali basuh toilet..toilet bilik depan & toilet belakang..Selesai semua tu sebelum masuk waktu solat Zuhor.Masak??Bila dah penat mengemas saya tak masak la..kitaorang lunch kat luar je..;p


Biasa la..saya ni kalau hari2 lain memang tak sempat nak mengemas..Sabtu Ahad je la dapat nak kemas umah dalam erti kata yang sebenar..tapi hari kerja saya tetap juge menyapu rumah tapi tak sempat la nak mop & vacum segala tu..tak sempat..
Dalam saya mengemas semua tu nasib baik cik kak sorang ni tido..lega la sikit nak buat keje kan..selesai je mummy dia mengemas dia pun bangun..pandai betul la Mia budget masa..

7 comments:

  1. huhu..
    sama laa dengan saya semalam emy..
    semalam adalah hari mengemas rumah..lega.. kain dah habis basuh.. kain dah habis berlipat.. dah siap vakum.. mop bagai... lega.. tengok rumah bersih...

    ReplyDelete
  2. mmg la
    sy pn weekend tu kemas selagi daya
    sbb blk sy kemas sndiri..
    bibik not allowed!
    hehehehe

    ReplyDelete
  3. wah...hari mengemas sedunia ni kak..sib baik anak dara kecit tu tido kak..kalo tak, dia pon nk ngemas sama..hehe

    ReplyDelete
  4. alamak kak...nengok entry ko mengemas nie...baru teringat....kain sebakul lagi x berlipat.....
    minggu nie kami berjimba2 ler kak...tu yg mood nak mengemas x mari tu...ha ha ha

    ReplyDelete
  5. rajinnya mengemas umah..siap wat clearance tudung lg...hehhehe.. tp kita ni ibu2 yg brkerjaya mmg weken jer la pon hari utk kita brkemas secara besar2an ni kan.. ari biasa smpat sapu mana yg patut jer..

    kalo sy da abis brkemas sumer..tggal giliran hubby lak utk mop lntai..hahahha baru la adil dan saksama kan..

    ReplyDelete
  6. wah kemass nyer mngemas... byk tu tudung2 ha.... linn pun rasa ken akemaslah lemari tudung tu..dah mcm sarang tikus dah... hahahhah

    wah bagus anak dara itu...ketidurann jadinya leh lah mengemass dgn aman yerk..

    ReplyDelete
  7. perghhhhhhhh
    banyaknye tudung..
    satu drawer lagik tu...
    leh bukak kedai jual tudung kalo camni ekekeke

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015