Thursday, April 2, 2009

Karnival Pendidikan


Tadi gi Karnival Pendidikan kat MITC,Melaka..bawak budak-budak yang masuk pertandingan mewarna..Ez pun masuk juge kategori murid tahap 1. Memang takde target nak menang pun saje nak bagi dia experience je..
Budak Year 6 sekolah saya dah pegi tengok pameran buku tu tengahari lagi,diaorang naik bus..masa saya sampai tu(pertandingan tu mula pukul 2) diaorang dah nak balik pun tak tunggu pun Majlis Perlancaran..(lambat sangat,Pelancaran mula pukul 3)


Ni 1st time la saya hantar student gi colouring competition..saya just pesan diaorang bawak art block @ buku untuk buat alas..masa registration tu saya tengok ada cikgu2 yang siap berangkut kerusi meja untuk keselesaan students diaorang(especially SJKC la)adusss sian ke anak murid saya..duduk atas lantai je tapi ramai je orang lain duduk kat lantai gak,normal la tu kan..


Ni hasil kerja budak sjkc tahun 2 kalau tak silap..nampak hidup gambo tu

2 jam diaorang mewarna tu saya ronda2 kat dalam dewan MITC tengok pameran buku..beli la charts untuk Erfan & buku kerja sikit untuk Ez.Tak beli any story books sebab baru beli last month & banyak lagi stok buku cerita dia..


Dalam dok ronda2 tu saya stop kat satu booth ni..ada pameran art & craft..saya berkenan tengok wall deco yang budak ni hasilkan menggunakan paper punch je..sangat cantik teringin nak cuba buat gak la..


Tak lama lepas tu dengar bunyi kompang & riuh rendah kat luar rupanye CM dah sampai untuk majlis perasmiaan. Sempat la snap sekeping gambo Ali Rustam tu pun tak berapa nak clear..lambat sangat saya ni..

Selesai je budak2 tu mewarna saya terus angkut diaorang balik..tak tunggu sampai habis sebab masa tu dah pukul 4.30.Saya stop kat Mc D beli food untuk diaorang kat drive thru(lapor dah bebudak tu tak sempat lunch tadi) sambil saya drive balik nak hantar diaorang ke umah saya suruh diaorang makan burger .


Sampai rumah Erfan dah tunggu kat grill menanti habuan dia la tu..nasib ada balloon yang dapat kat karnival tadi.Lepas selesai solat Asar saya pun mula menepek charts yang beli tadi..Tampal kena tinggi2 sikit kalau tak Erfan akan cuba kopek..Sungguh notty budak itu tau

7 comments:

  1. kak, mcm seronok je yong tgk akak ngajar anak2 sekoalh rendah ni. best tak kak?org kata lagi mencabar compared ajar budak menengah. tapi walau mencabar, mesti happy kan. ye lah dpt pulak klu budak std1. mesti cute2 je cara diorang belajar..hehehehehe

    yong yg kena ngajar budak lepasan sekolah ni, lain lak cabarannya. ngjor budak2 tua..hehehehe

    ReplyDelete
  2. wahhhh bestnye kaloa de karnival camni kan.. kalo anak2 ena mesti excited giler ihiks

    ReplyDelete
  3. meriah la kak emy suasane karnival tu...murid2 yg masuk colour contest pun ramai.....seronok plak lieya tgk, teringat zaman sekolah rendah dulu hi hi hi...dan teringat jugak betape selekehnye lieya dulu hahhahahahahaahahahah

    belon camtu mmg budak suke2, lieya ade beli set belon camtu tau, ade buku die sekali ...seronok jugak buat....

    ReplyDelete
  4. bestnyer karnival pendidikan ni.. hmm ramai nyer student... sonok tgk...sonok kan jadi cikgu ni... mesti d/org excited kan bila ader karnival camni...

    ReplyDelete
  5. wah meriah nya tgok karnival tu... seronokkan bila gi tempat2 camni....hhhuhuh tapi husben linn kata agak penat bawak budak2 sek ren kan...sbb tu dia malas kalu suh bawak budak2..hahahahah

    ReplyDelete
  6. sonok tgk gelagat bebudak nih.. tgk hasil derang mesti tak percaya kan? ada yg kreatif terlampau.. heheee..
    teringat zaman bebudak dulu saya suka sgt kalo masuk pertandingan camnih.. selalu dapat top 3 taw.. glemer kat skolah... ihikihikihik..

    ReplyDelete
  7. emy.. tq .. bagi present.. bagi kek.. tq so much.. ruzi tak tahu nak kata apa dah.. baik sungguh emy pada ruzi.. i love u lah emy!! muah!! jawab exam this sunday baik2tau!!
    ruzi dh upload gambar kek u bagi kat blog ok.. :)

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Thursday, April 2, 2009

Karnival Pendidikan


Tadi gi Karnival Pendidikan kat MITC,Melaka..bawak budak-budak yang masuk pertandingan mewarna..Ez pun masuk juge kategori murid tahap 1. Memang takde target nak menang pun saje nak bagi dia experience je..
Budak Year 6 sekolah saya dah pegi tengok pameran buku tu tengahari lagi,diaorang naik bus..masa saya sampai tu(pertandingan tu mula pukul 2) diaorang dah nak balik pun tak tunggu pun Majlis Perlancaran..(lambat sangat,Pelancaran mula pukul 3)


Ni 1st time la saya hantar student gi colouring competition..saya just pesan diaorang bawak art block @ buku untuk buat alas..masa registration tu saya tengok ada cikgu2 yang siap berangkut kerusi meja untuk keselesaan students diaorang(especially SJKC la)adusss sian ke anak murid saya..duduk atas lantai je tapi ramai je orang lain duduk kat lantai gak,normal la tu kan..


Ni hasil kerja budak sjkc tahun 2 kalau tak silap..nampak hidup gambo tu

2 jam diaorang mewarna tu saya ronda2 kat dalam dewan MITC tengok pameran buku..beli la charts untuk Erfan & buku kerja sikit untuk Ez.Tak beli any story books sebab baru beli last month & banyak lagi stok buku cerita dia..


Dalam dok ronda2 tu saya stop kat satu booth ni..ada pameran art & craft..saya berkenan tengok wall deco yang budak ni hasilkan menggunakan paper punch je..sangat cantik teringin nak cuba buat gak la..


Tak lama lepas tu dengar bunyi kompang & riuh rendah kat luar rupanye CM dah sampai untuk majlis perasmiaan. Sempat la snap sekeping gambo Ali Rustam tu pun tak berapa nak clear..lambat sangat saya ni..

Selesai je budak2 tu mewarna saya terus angkut diaorang balik..tak tunggu sampai habis sebab masa tu dah pukul 4.30.Saya stop kat Mc D beli food untuk diaorang kat drive thru(lapor dah bebudak tu tak sempat lunch tadi) sambil saya drive balik nak hantar diaorang ke umah saya suruh diaorang makan burger .


Sampai rumah Erfan dah tunggu kat grill menanti habuan dia la tu..nasib ada balloon yang dapat kat karnival tadi.Lepas selesai solat Asar saya pun mula menepek charts yang beli tadi..Tampal kena tinggi2 sikit kalau tak Erfan akan cuba kopek..Sungguh notty budak itu tau

7 comments:

  1. kak, mcm seronok je yong tgk akak ngajar anak2 sekoalh rendah ni. best tak kak?org kata lagi mencabar compared ajar budak menengah. tapi walau mencabar, mesti happy kan. ye lah dpt pulak klu budak std1. mesti cute2 je cara diorang belajar..hehehehehe

    yong yg kena ngajar budak lepasan sekolah ni, lain lak cabarannya. ngjor budak2 tua..hehehehe

    ReplyDelete
  2. wahhhh bestnye kaloa de karnival camni kan.. kalo anak2 ena mesti excited giler ihiks

    ReplyDelete
  3. meriah la kak emy suasane karnival tu...murid2 yg masuk colour contest pun ramai.....seronok plak lieya tgk, teringat zaman sekolah rendah dulu hi hi hi...dan teringat jugak betape selekehnye lieya dulu hahhahahahahaahahahah

    belon camtu mmg budak suke2, lieya ade beli set belon camtu tau, ade buku die sekali ...seronok jugak buat....

    ReplyDelete
  4. bestnyer karnival pendidikan ni.. hmm ramai nyer student... sonok tgk...sonok kan jadi cikgu ni... mesti d/org excited kan bila ader karnival camni...

    ReplyDelete
  5. wah meriah nya tgok karnival tu... seronokkan bila gi tempat2 camni....hhhuhuh tapi husben linn kata agak penat bawak budak2 sek ren kan...sbb tu dia malas kalu suh bawak budak2..hahahahah

    ReplyDelete
  6. sonok tgk gelagat bebudak nih.. tgk hasil derang mesti tak percaya kan? ada yg kreatif terlampau.. heheee..
    teringat zaman bebudak dulu saya suka sgt kalo masuk pertandingan camnih.. selalu dapat top 3 taw.. glemer kat skolah... ihikihikihik..

    ReplyDelete
  7. emy.. tq .. bagi present.. bagi kek.. tq so much.. ruzi tak tahu nak kata apa dah.. baik sungguh emy pada ruzi.. i love u lah emy!! muah!! jawab exam this sunday baik2tau!!
    ruzi dh upload gambar kek u bagi kat blog ok.. :)

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015