Monday, December 28, 2009

BERHIJRAH

Tahun 2010 ni
saya akan bertugas di sekolah baru
Mmmm macam mana nak gambarkan perasaan ye..
Mix feeling sekarang ni
8 tahun kat sekolah lama..
Tiba-tiba ditukarkan ke sekolah baru
Terkejut juge la rasanya..
Sedih nak berpisah
dengan kawan-kawan
ada antaranya yang memang saya rapat
tapi takpe tak bermakna tukar sekolah
persahabatan pun terputuskan
Saya positif dengan pertukaran nie
Mungkin ada hikmah disebalik semuanye
Rata-rata rakan2 bagi kata2 peransangan
dah komen2 yang positif
so 2010 saya akan mula berkhidmat di
SK Sri Laksamana
5 minit drive dari rumah..
berbanding sekolah lama jaraknya dari rumah
hampir 10km..
Dimana pun saya berkhidmat itu bukan alasan
untuk memberi yang terbaik dalam
mendidik anak bangsa..insyallah
I always believe..there will be a rainbow after this heavy rain...insyallah

Dalam hidup ni kadang-kala kita perlukan perubahankan..
Doakan la semoga saya akan lebih success dia sekolah baru ye..
YEHAAAA..tinggal seminggu je lagi sebelum kembali ke sekolah semula

5 comments:

  1. Good Luck Cikgu!! (^_^)

    elok la tu..dh dekat ngan umah. amik angin baru plak..hihihi

    ReplyDelete
  2. ok la kak .. at least kiter ader pengalaman mengajar byk skolah... mcm bapak sy dah nak pencen baru kena tukar skolah.. tuh pun sbb naik pangkat..kalo x pencen kat skolah tuh... lama ooo dia ngajar..
    dah dekat nak bukak skolah dah kan.. kejap tul masa berlalu

    ReplyDelete
  3. WAH BEST kak dekat gile ngan umah...syukur dpt sekolah tu...takpe kak, insyallah akak boleh masuk ngan environment baru...semoga akak sukses selalu

    ReplyDelete
  4. gud luck cikgu.... heheh dekat jer dgn umah tu....

    sek husben lin pun ada ura2 nak tukar guru..tapi buat masa ni husben kata mcm senyapp jerk.. lin pun suka kalu dia dpt tukar dekat2 umah nie... tapi dia lak yg tak hepi sbb kawan2 dah ramai....

    kak..nak bgtau ni... my3rd baby is boy again... hhehehe

    ReplyDelete
  5. selamat berhijrah..dan selamat tahun baru ye cikgu ! :)

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Monday, December 28, 2009

BERHIJRAH

Tahun 2010 ni
saya akan bertugas di sekolah baru
Mmmm macam mana nak gambarkan perasaan ye..
Mix feeling sekarang ni
8 tahun kat sekolah lama..
Tiba-tiba ditukarkan ke sekolah baru
Terkejut juge la rasanya..
Sedih nak berpisah
dengan kawan-kawan
ada antaranya yang memang saya rapat
tapi takpe tak bermakna tukar sekolah
persahabatan pun terputuskan
Saya positif dengan pertukaran nie
Mungkin ada hikmah disebalik semuanye
Rata-rata rakan2 bagi kata2 peransangan
dah komen2 yang positif
so 2010 saya akan mula berkhidmat di
SK Sri Laksamana
5 minit drive dari rumah..
berbanding sekolah lama jaraknya dari rumah
hampir 10km..
Dimana pun saya berkhidmat itu bukan alasan
untuk memberi yang terbaik dalam
mendidik anak bangsa..insyallah
I always believe..there will be a rainbow after this heavy rain...insyallah

Dalam hidup ni kadang-kala kita perlukan perubahankan..
Doakan la semoga saya akan lebih success dia sekolah baru ye..
YEHAAAA..tinggal seminggu je lagi sebelum kembali ke sekolah semula

5 comments:

  1. Good Luck Cikgu!! (^_^)

    elok la tu..dh dekat ngan umah. amik angin baru plak..hihihi

    ReplyDelete
  2. ok la kak .. at least kiter ader pengalaman mengajar byk skolah... mcm bapak sy dah nak pencen baru kena tukar skolah.. tuh pun sbb naik pangkat..kalo x pencen kat skolah tuh... lama ooo dia ngajar..
    dah dekat nak bukak skolah dah kan.. kejap tul masa berlalu

    ReplyDelete
  3. WAH BEST kak dekat gile ngan umah...syukur dpt sekolah tu...takpe kak, insyallah akak boleh masuk ngan environment baru...semoga akak sukses selalu

    ReplyDelete
  4. gud luck cikgu.... heheh dekat jer dgn umah tu....

    sek husben lin pun ada ura2 nak tukar guru..tapi buat masa ni husben kata mcm senyapp jerk.. lin pun suka kalu dia dpt tukar dekat2 umah nie... tapi dia lak yg tak hepi sbb kawan2 dah ramai....

    kak..nak bgtau ni... my3rd baby is boy again... hhehehe

    ReplyDelete
  5. selamat berhijrah..dan selamat tahun baru ye cikgu ! :)

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015