Thursday, July 22, 2010

Mummy yang OvEr!!!



Baru ni saja jalan-jalan kat kedai emas
plan asal nak cuci mata sajer..
tapi tiba-tiba dah terpandang
kat barang ni..
yang sangat cute..
dah akhirnya saya pun
telah merembat barang tu..
apakah bendanya???

*
*
*
*
*
ia adalah sebentuk cincin
kih..kih..kih..
untuk anak dara yang sorang tu..

kecik saje..
sebab jari Mia kan halus mulus
muat untuk jari Mia..
dah try..siap tak bagi tanggalkan
tapi saya tak boleh benarkan Mia
pakai jewelery pegi nursery kan
so simpan dulu ye..
cincin ni flexible
boleh adjust besar-kecik
so raya ni Mia boleh pakai cincin
over ker saya??
hait biarla..duit saya kan..
he..he..he..
lagi pun murah sajork..
tak sampai Rm200 pun

psst tapi saya ni macam bimbang pulak
bila ada kawan kata takut Mia tertelan
cincin tu nanti..huhuhu
alahai kenapa la tak fikir panjang
masa membelikan..
tapi takpe saya try dulu pada Mia..
monitor dia..agak-agak dia tak reti
saya simpan dulu kan..
bila dia dah besar sikit
pakaikan semula..:-)

6 comments:

  1. hik hik hik...mesti la kak...ade anak gegirl mmg excited kite nak hiaskan anak heheeheheh


    tapi hati2 tau kak, sebab yg bhgn boleh adjust2 tu mcm tak safety tuk budak....sbb ade kes member leiya , anak die gosok2 muke/kepala mcm tu, bergarit2 muke luke.....hati2 tau....

    ReplyDelete
  2. hihi..takpela..beli emas ok..ade value

    ReplyDelete
  3. amboi mia..kecik2 mummy dah bli cincin eh..

    tp hati2 tau emy, sbb bdk2 suka masukkan dlm mulut.. mcm sy kecik2 dlu.. xde la kecik sgt.dah tadika pon..suka cabut2 cincin tu n kulum2 dlm mulut..pas2 x tau mana peginya.. mujur x tertelan kan

    ReplyDelete
  4. berseri-serila mia raya nie.. lip lap.. lip lap.. :-)

    ReplyDelete
  5. e-ein ada gelang kaki tapi bila pakaikan, terlucut..mujur terlucut kat umah masa tu..kalau ilang kat luar..aduss..menangis mama dia kang hehee

    ReplyDelete
  6. comelnyer cincin tu emy.. mesti cantik cincin tu kat jari mia masa raya nanti.. kalau emily tak leh pakai cincin, dia gatal tangan suka main cabut2.. nanti hilang pulak. so kak mimi tak belikan pun cincin kat emily. heheh

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Thursday, July 22, 2010

Mummy yang OvEr!!!



Baru ni saja jalan-jalan kat kedai emas
plan asal nak cuci mata sajer..
tapi tiba-tiba dah terpandang
kat barang ni..
yang sangat cute..
dah akhirnya saya pun
telah merembat barang tu..
apakah bendanya???

*
*
*
*
*
ia adalah sebentuk cincin
kih..kih..kih..
untuk anak dara yang sorang tu..

kecik saje..
sebab jari Mia kan halus mulus
muat untuk jari Mia..
dah try..siap tak bagi tanggalkan
tapi saya tak boleh benarkan Mia
pakai jewelery pegi nursery kan
so simpan dulu ye..
cincin ni flexible
boleh adjust besar-kecik
so raya ni Mia boleh pakai cincin
over ker saya??
hait biarla..duit saya kan..
he..he..he..
lagi pun murah sajork..
tak sampai Rm200 pun

psst tapi saya ni macam bimbang pulak
bila ada kawan kata takut Mia tertelan
cincin tu nanti..huhuhu
alahai kenapa la tak fikir panjang
masa membelikan..
tapi takpe saya try dulu pada Mia..
monitor dia..agak-agak dia tak reti
saya simpan dulu kan..
bila dia dah besar sikit
pakaikan semula..:-)

6 comments:

  1. hik hik hik...mesti la kak...ade anak gegirl mmg excited kite nak hiaskan anak heheeheheh


    tapi hati2 tau kak, sebab yg bhgn boleh adjust2 tu mcm tak safety tuk budak....sbb ade kes member leiya , anak die gosok2 muke/kepala mcm tu, bergarit2 muke luke.....hati2 tau....

    ReplyDelete
  2. hihi..takpela..beli emas ok..ade value

    ReplyDelete
  3. amboi mia..kecik2 mummy dah bli cincin eh..

    tp hati2 tau emy, sbb bdk2 suka masukkan dlm mulut.. mcm sy kecik2 dlu.. xde la kecik sgt.dah tadika pon..suka cabut2 cincin tu n kulum2 dlm mulut..pas2 x tau mana peginya.. mujur x tertelan kan

    ReplyDelete
  4. berseri-serila mia raya nie.. lip lap.. lip lap.. :-)

    ReplyDelete
  5. e-ein ada gelang kaki tapi bila pakaikan, terlucut..mujur terlucut kat umah masa tu..kalau ilang kat luar..aduss..menangis mama dia kang hehee

    ReplyDelete
  6. comelnyer cincin tu emy.. mesti cantik cincin tu kat jari mia masa raya nanti.. kalau emily tak leh pakai cincin, dia gatal tangan suka main cabut2.. nanti hilang pulak. so kak mimi tak belikan pun cincin kat emily. heheh

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015