Wednesday, September 1, 2010

Rendang daging & cream caramel

Since semalam cuti HARI MERDEKA
so memang takde kemana-mana..
malam 31 Ogos tu kami dah ronda-ronda 
Bandar Melaka..saja bawak anak-anak
jalan-jalan...pusing-pusing tgk gelagat
anak-anak muda(wah macam dah tua lak kan!!)
yang sambut merdeka tak ubah 
macam orang yang belum merdeka...ish..ish..ish..
Semalam menu berbuka kami rendang daging..
phew...asalnya ingat nak buat sekali
kuah kacang & rebus nasi impit
tapi tak larat lak rasanya..so berbuka semalam
salah satu dari menunya adalah rendang daging
yang TERBAIK dari saya (hehehe..kenala puji diri sendirikan)
desertnya ada Cream Caramel..yang sangat lembut teksturnya..

saya tak pakai telur so lain la sikit dari yang saya selalu makan tu
ok la rasanya not bad..letakkan dalam bekas kecil(macam tou fo fa tu)
ni pulak nak tayang salah satu dari kuih raya saya yang dah licin

dimakan oleh mummy Mia & co..ni sejenis kerepek yang saya beli dari 

kawan kat sekolah namanya KEREPEK SUSHI..rasanya sangat sedap
kalau makan tak boleh berhenti hehehe..
saya dah order lagi 2 balang untuk stok raya
Ni pulak gambar Mia yang lately ni
suka benar menyanyi..macam-macam lagu keluar
Old Mc Donald la..Incy Bitcy Spider la..
dan yang terbaru BALIK KAMPUNG hihihi
turtle tu act sebagai mic ok :p
SILA ABAIKAN BACKGROUND YANG BERSEPAH
DENGAN SEGALA MAK NENEK DIA KOMBAH TU!!!

5 comments:

  1. oo ni la cream caramel yang emy cakap tu.. nampak cam sedap.. bg la resipe, boleh kak mimi cuba..

    rajin emy masak rendang daging ni.. makan dengan nasi impit ke.. mesti sedap kan.

    ReplyDelete
  2. rajinnya emy masak rendang bulan poser nih..

    emy share la resepi caramel x pakai telur tu.. kalo senang leh sy try

    ReplyDelete
  3. hamboi2 kak, ko dah raye dulu hah..siap berendang bagai hah heheeheheh......

    oo lieyea penah mkn kerepek sushi tu...mmg sodap kan kak....biase la tu kak, mmg tak sah kalo tak kene paw ngan anak2.....sebalang due sure dieorg kerja kan dulu keh keh khe ....

    aauu mia cekci!!~

    ReplyDelete
  4. wahhh, tgk rendang daging tu dah buat peyut bunyik krok krak krok krak kak!!

    ReplyDelete
  5. wow..rendang tu emang nampak superrrrbbb

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Wednesday, September 1, 2010

Rendang daging & cream caramel

Since semalam cuti HARI MERDEKA
so memang takde kemana-mana..
malam 31 Ogos tu kami dah ronda-ronda 
Bandar Melaka..saja bawak anak-anak
jalan-jalan...pusing-pusing tgk gelagat
anak-anak muda(wah macam dah tua lak kan!!)
yang sambut merdeka tak ubah 
macam orang yang belum merdeka...ish..ish..ish..
Semalam menu berbuka kami rendang daging..
phew...asalnya ingat nak buat sekali
kuah kacang & rebus nasi impit
tapi tak larat lak rasanya..so berbuka semalam
salah satu dari menunya adalah rendang daging
yang TERBAIK dari saya (hehehe..kenala puji diri sendirikan)
desertnya ada Cream Caramel..yang sangat lembut teksturnya..

saya tak pakai telur so lain la sikit dari yang saya selalu makan tu
ok la rasanya not bad..letakkan dalam bekas kecil(macam tou fo fa tu)
ni pulak nak tayang salah satu dari kuih raya saya yang dah licin

dimakan oleh mummy Mia & co..ni sejenis kerepek yang saya beli dari 

kawan kat sekolah namanya KEREPEK SUSHI..rasanya sangat sedap
kalau makan tak boleh berhenti hehehe..
saya dah order lagi 2 balang untuk stok raya
Ni pulak gambar Mia yang lately ni
suka benar menyanyi..macam-macam lagu keluar
Old Mc Donald la..Incy Bitcy Spider la..
dan yang terbaru BALIK KAMPUNG hihihi
turtle tu act sebagai mic ok :p
SILA ABAIKAN BACKGROUND YANG BERSEPAH
DENGAN SEGALA MAK NENEK DIA KOMBAH TU!!!

5 comments:

  1. oo ni la cream caramel yang emy cakap tu.. nampak cam sedap.. bg la resipe, boleh kak mimi cuba..

    rajin emy masak rendang daging ni.. makan dengan nasi impit ke.. mesti sedap kan.

    ReplyDelete
  2. rajinnya emy masak rendang bulan poser nih..

    emy share la resepi caramel x pakai telur tu.. kalo senang leh sy try

    ReplyDelete
  3. hamboi2 kak, ko dah raye dulu hah..siap berendang bagai hah heheeheheh......

    oo lieyea penah mkn kerepek sushi tu...mmg sodap kan kak....biase la tu kak, mmg tak sah kalo tak kene paw ngan anak2.....sebalang due sure dieorg kerja kan dulu keh keh khe ....

    aauu mia cekci!!~

    ReplyDelete
  4. wahhh, tgk rendang daging tu dah buat peyut bunyik krok krak krok krak kak!!

    ReplyDelete
  5. wow..rendang tu emang nampak superrrrbbb

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015