Monday, September 6, 2010

Duit raya..kuih raya

Tahun ni banyak dapat sampul duit raya
dari CIMB..ada member hubby bagi
cukup la kot rasanya untuk stok 
Syawal kali ni..
tadi dok ngemas rumah..basuh balang-balang kuih
lepas tu dok intai-intai la biskut raya kami tahun ni
ada 7 jenis yang saya beli tak termasuk kerepek
ada 2 jenis kawan-kawan baik saya bagi 
 Tahu x biskut ni namanya 
Second Link Cookies (Biskut Link kedua hehehe)
so biskut raya je ada 9 jenis..balang ada 6 je 
untuk biskut..camne ni hahaha 
x semua yang saya beli tu untuk saya
ada 1-2 jenis tu saya nak bagi MIL saya
nak buat tak larat..so belikan aje la..
saya sekadar buat Almond London je sikit
untuk rumah sendiri..
Mak saya pulak memang pandai buat biskut raya
kalau saya beli sure banyak je complain nye nanti
dari kena complain makanya saya xde la beli 
biskut raya untuk rumah Seremban..
sekadar rempeyek & kerepek je
ok la tu kan..
Alhamdulillah tadi
Kami Hubby dah settle kan bayar zakat fitrah

bayar untuk 6 orang(including MIL saya)
so sekarang mood raya saya memang tengah mari
harap-harap takde yang akan spoil kan mood raya saya
ingatkan tahun ni kami beraya kat Melaka
(memang turn Melaka this year)
tetiba semalam hubby ajak balik Seremban
sebab adik saya kan nak kawin 
walaupun catering still ada keje jugak kan
nak kena settle kat umah tu
maka esok lepas daddy budak-budak ni 
settle dengan extra class budak-budak Yr6 dia
kami akan balik ke Seremban..
Mia & Erfan dah sibuk nyanyi lagu
"BALIK KAMPUNG"

tapi lepas solat pagi raya
kami balik Melaka sekejap la
sebelum pulang semula ke Seremban sebelah tengahari petang nye
hihihi mujur dekatkan
pada rakan-rakan yang akan travel balik kampung nanti
berhati-hati di jalan raya ye..
Biar lambat asalkan selamat
semoga kita sama-sama mendapat keberkatan 
dengan kehadiran 1 syawal nanti ye..
insyallah 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
serta MAAF ZAHIR & BATIN



3 comments:

  1. kuih raya kami ada 3 jenis je.hehehe tu pun wat syarat kena ada kuih raya.

    wah, comel tul anak dara teciktu pakai tudung kaler pink. chem ada ms je nak pakai. kang lama sket mula lah kata sakit tang leher. tajam bu..tajam..apa yg tajam pun tak tahu la :)

    ReplyDelete
  2. wah banyak tu kuih raya emy.. kak mimi pun beli 2 jenis ajer.. tu pun ada yang kak mimi kurang puashati. huhuhu

    berhati2 di jalan raya dan Selamat Hari Raya buat emy sekeluarga

    ReplyDelete
  3. emy..

    selamat hari raya aidilfitri..
    maaf zahir dan batin..
    minta ampun dan maaf jika sepanjang perkenalan kita.. ruzi ada membuat salah dan dosa.. harap emy dpt maafkan setiap kesalahan yang telah ruzi lakukan..
    semoga bergembira di hari raya..
    ruzi tak dapat pergi kenduri kawen adik emy sebab ruzi beraya di kelantan tahun ini...
    smoga majlis berjalan lancar dan ruzi akan tengok gambar di fb emy nanti ye?
    terima kasih utk segalanya..

    sayang awak
    ruzi

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Monday, September 6, 2010

Duit raya..kuih raya

Tahun ni banyak dapat sampul duit raya
dari CIMB..ada member hubby bagi
cukup la kot rasanya untuk stok 
Syawal kali ni..
tadi dok ngemas rumah..basuh balang-balang kuih
lepas tu dok intai-intai la biskut raya kami tahun ni
ada 7 jenis yang saya beli tak termasuk kerepek
ada 2 jenis kawan-kawan baik saya bagi 
 Tahu x biskut ni namanya 
Second Link Cookies (Biskut Link kedua hehehe)
so biskut raya je ada 9 jenis..balang ada 6 je 
untuk biskut..camne ni hahaha 
x semua yang saya beli tu untuk saya
ada 1-2 jenis tu saya nak bagi MIL saya
nak buat tak larat..so belikan aje la..
saya sekadar buat Almond London je sikit
untuk rumah sendiri..
Mak saya pulak memang pandai buat biskut raya
kalau saya beli sure banyak je complain nye nanti
dari kena complain makanya saya xde la beli 
biskut raya untuk rumah Seremban..
sekadar rempeyek & kerepek je
ok la tu kan..
Alhamdulillah tadi
Kami Hubby dah settle kan bayar zakat fitrah

bayar untuk 6 orang(including MIL saya)
so sekarang mood raya saya memang tengah mari
harap-harap takde yang akan spoil kan mood raya saya
ingatkan tahun ni kami beraya kat Melaka
(memang turn Melaka this year)
tetiba semalam hubby ajak balik Seremban
sebab adik saya kan nak kawin 
walaupun catering still ada keje jugak kan
nak kena settle kat umah tu
maka esok lepas daddy budak-budak ni 
settle dengan extra class budak-budak Yr6 dia
kami akan balik ke Seremban..
Mia & Erfan dah sibuk nyanyi lagu
"BALIK KAMPUNG"

tapi lepas solat pagi raya
kami balik Melaka sekejap la
sebelum pulang semula ke Seremban sebelah tengahari petang nye
hihihi mujur dekatkan
pada rakan-rakan yang akan travel balik kampung nanti
berhati-hati di jalan raya ye..
Biar lambat asalkan selamat
semoga kita sama-sama mendapat keberkatan 
dengan kehadiran 1 syawal nanti ye..
insyallah 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
serta MAAF ZAHIR & BATIN



3 comments:

  1. kuih raya kami ada 3 jenis je.hehehe tu pun wat syarat kena ada kuih raya.

    wah, comel tul anak dara teciktu pakai tudung kaler pink. chem ada ms je nak pakai. kang lama sket mula lah kata sakit tang leher. tajam bu..tajam..apa yg tajam pun tak tahu la :)

    ReplyDelete
  2. wah banyak tu kuih raya emy.. kak mimi pun beli 2 jenis ajer.. tu pun ada yang kak mimi kurang puashati. huhuhu

    berhati2 di jalan raya dan Selamat Hari Raya buat emy sekeluarga

    ReplyDelete
  3. emy..

    selamat hari raya aidilfitri..
    maaf zahir dan batin..
    minta ampun dan maaf jika sepanjang perkenalan kita.. ruzi ada membuat salah dan dosa.. harap emy dpt maafkan setiap kesalahan yang telah ruzi lakukan..
    semoga bergembira di hari raya..
    ruzi tak dapat pergi kenduri kawen adik emy sebab ruzi beraya di kelantan tahun ini...
    smoga majlis berjalan lancar dan ruzi akan tengok gambar di fb emy nanti ye?
    terima kasih utk segalanya..

    sayang awak
    ruzi

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015