Wednesday, December 1, 2010

Anyiaya..

Saya rasa teranyiaya sangat..
dan perasaan saya sekarang sedang bercampur baur..
antara marah..sedih dan kecewa
bila ada pihak yang berkerja tidak secara professional
hingga berlaku penanyiayaan pada orang lain..
eiiii geramnya la..tapi tak tahu salah siapa
bila dok tanya orang tu tunding orang ni orang ni tunding jari ke orang tu
hait bila dah macam ni masing-masing semua tak mahu bertanggungjawab
nak tahu tak kenapa saya sedih sebabnya
baru-baru ni rakan-rakan guru yang sama tarikh lantikan mereka dengan saya
dah dapat surat kenaikan gred dari DGA29 ke DGA32 
tapi surat saya tak ada..
time tu saya tunggu je lagi maybe surat saya lambat kot saya tak mahu la berfikir secara negatif kan..
tapi tadi PT sekolah saya minta saya call ke Jabatan tanya tentang kedudukan surat saya
rupa-rupanya sekolah lama tak hantar pun perakuan kenaikan gred saya dari DGA29-DGA32
terbakarnya la rasa time tu..saya call sekolah lama 
mula la masing-masing berdolak dalih..haisssh..
mujur la kerani di JPN tadi kata saya boleh hantar semula borang perakuan dari sekolah baru
dah saya akan dapat lewat la surat perakuan saya nanti..
memang la ada yang akan kata apa nak kecoh-kecoh
nanti kan dapat tunggakkan gaji
aii saya geram dengan cari pihak pentadbir di sekolah lama bekerja,..
menyorokkan borang yang telah pun saya lengkapkan dan menidakkan hak orang lain
adalah berdosa tau..
ingat la doa orang teranyiaya ni selalu dimakbulkan ALLAH
tapi ALLAH maha kaya..biarla ALLAH saje yang membalas  
"kebaikan"  
mereka... saya pegang kata orang kalau dah rezeki kita tak kemana kan insyallah

1 comment:

  1. dengki ke derang tu....kalo tk,naik sekolah tawon baru gaji pun naik gak...hehehe memandai je ekk

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Wednesday, December 1, 2010

Anyiaya..

Saya rasa teranyiaya sangat..
dan perasaan saya sekarang sedang bercampur baur..
antara marah..sedih dan kecewa
bila ada pihak yang berkerja tidak secara professional
hingga berlaku penanyiayaan pada orang lain..
eiiii geramnya la..tapi tak tahu salah siapa
bila dok tanya orang tu tunding orang ni orang ni tunding jari ke orang tu
hait bila dah macam ni masing-masing semua tak mahu bertanggungjawab
nak tahu tak kenapa saya sedih sebabnya
baru-baru ni rakan-rakan guru yang sama tarikh lantikan mereka dengan saya
dah dapat surat kenaikan gred dari DGA29 ke DGA32 
tapi surat saya tak ada..
time tu saya tunggu je lagi maybe surat saya lambat kot saya tak mahu la berfikir secara negatif kan..
tapi tadi PT sekolah saya minta saya call ke Jabatan tanya tentang kedudukan surat saya
rupa-rupanya sekolah lama tak hantar pun perakuan kenaikan gred saya dari DGA29-DGA32
terbakarnya la rasa time tu..saya call sekolah lama 
mula la masing-masing berdolak dalih..haisssh..
mujur la kerani di JPN tadi kata saya boleh hantar semula borang perakuan dari sekolah baru
dah saya akan dapat lewat la surat perakuan saya nanti..
memang la ada yang akan kata apa nak kecoh-kecoh
nanti kan dapat tunggakkan gaji
aii saya geram dengan cari pihak pentadbir di sekolah lama bekerja,..
menyorokkan borang yang telah pun saya lengkapkan dan menidakkan hak orang lain
adalah berdosa tau..
ingat la doa orang teranyiaya ni selalu dimakbulkan ALLAH
tapi ALLAH maha kaya..biarla ALLAH saje yang membalas  
"kebaikan"  
mereka... saya pegang kata orang kalau dah rezeki kita tak kemana kan insyallah

1 comment:

  1. dengki ke derang tu....kalo tk,naik sekolah tawon baru gaji pun naik gak...hehehe memandai je ekk

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015