Wednesday, January 12, 2011

Saya kena MARAH

 Saya sangat sedih
saya kena marah
dah la dekat luar tu hujan lebat
dan air mata saya pun turun sama lebat dengan hujan kat luar
kenapa saya kena marah
 yang pertama saya tak sengaja telah membuat sepah 
kat dalam rumah
masa ni abang Erfan tido..mummy pulak baru balik dari meeting 
kat sekolah (sure la tengah penat kan)
mummy dah bising suruh saya kemas
tapi saya buat dek aje sambil tengok tv
lepas mummy solat Zuhur+Asar
(sebab mummy sampai rumah dekat nak pukul 4)
mummy panggil saya dan ajak mandi
lepas pakai baju mummy ikat rambut saya
saya tak suka
jadi saya pun berusaha nak buka ikatan pada rambut saya yang cinonet tu
mummy marah..tapi saya tak takut pun
saya cuba lagi..kali ni berjaya
tiba-tiba mummy datang dan pukul tepuk tangan saya
dengan sedikit kuat sambil ikat semula rambut saya
lepas tu mummy siap warning saya kata
"NO..JANGAN BUKAK..KALAU BUKAK MUMMY BABAB NANTI"
(bayangkan la mummy cakap macam tu sambil membengiskan mukanya)
saya sedih lalu saya pun melalak
sampai abang Erfan saya bangun
 saya merajuk 5 minit dengan mummy..
tak nak kawan mummy untuk 5 minit
 dalam saya bersedih pun mummy saya masih sempat snap gambar saya
malu la saya huhuhu
tapi lepas 5 minit saya jadi geng semula dengan mummy
sebab mummy pujuk saya & bagi saya biskut oreo
***Luahan hati MIA**
muahaaaahaa

8 comments:

  1. olo.. sian mia.. mummy marah eh? len x, bla mummy blk rumah.. mia behave ye? jgn bg mummy marah.. mummy penat tu.. ececeh auntie ruzi ni.. auntie ruzi pun slalu gak marah anak2 auntie tu... kalau buat salah mesti kena tegur dan marah ok? bukan mummy mia je mcm tu.. mummy org lain pun.. ok promise len x mia behave ye? mia budak baikkan?

    sayang mia..

    ReplyDelete
  2. hehehehh pandai mia luahkan hati dan perasaan yer ... marah kan mummy ye .. ok2 be agood gurl yaaa :))

    ReplyDelete
  3. OLOLOLOLO.. cian mia...meh auntie lieya babap mummy mia yeak heheeheheh.....

    dah panjang rambut mia kak...jgn ptg tau kak...biar simpan panjang...comel jek mengurai nanti....

    ReplyDelete
  4. adik nik pun tak suke ikat rambut...nak suruh die ikat..ejek la muke dah macam hantu burok...aa..baru nak ikat kemas2...hehehe

    ReplyDelete
  5. hahaha suka la entry luahan hati mia nih. comel jek. alololo sian nyer mia kena babap ngan mummy. tp sket jer kannnnn... jgn nangis lg k. dgr ckp mummy tau.

    ReplyDelete
  6. eh smbung sket lg. pelik ar nape bebudak ni x suka ikat rambut eh?? echa tu pon payah betul nk suh dia ikat rmbut.

    ReplyDelete
  7. heheh..sungguh comel luahan hati die;)

    ReplyDelete
  8. hehehhe..kelakar ah..emy buli mia ehh..sian dia..kejap je dah besar eh..tapi bile mia nak chubby??? hehehhe...:)

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Wednesday, January 12, 2011

Saya kena MARAH

 Saya sangat sedih
saya kena marah
dah la dekat luar tu hujan lebat
dan air mata saya pun turun sama lebat dengan hujan kat luar
kenapa saya kena marah
 yang pertama saya tak sengaja telah membuat sepah 
kat dalam rumah
masa ni abang Erfan tido..mummy pulak baru balik dari meeting 
kat sekolah (sure la tengah penat kan)
mummy dah bising suruh saya kemas
tapi saya buat dek aje sambil tengok tv
lepas mummy solat Zuhur+Asar
(sebab mummy sampai rumah dekat nak pukul 4)
mummy panggil saya dan ajak mandi
lepas pakai baju mummy ikat rambut saya
saya tak suka
jadi saya pun berusaha nak buka ikatan pada rambut saya yang cinonet tu
mummy marah..tapi saya tak takut pun
saya cuba lagi..kali ni berjaya
tiba-tiba mummy datang dan pukul tepuk tangan saya
dengan sedikit kuat sambil ikat semula rambut saya
lepas tu mummy siap warning saya kata
"NO..JANGAN BUKAK..KALAU BUKAK MUMMY BABAB NANTI"
(bayangkan la mummy cakap macam tu sambil membengiskan mukanya)
saya sedih lalu saya pun melalak
sampai abang Erfan saya bangun
 saya merajuk 5 minit dengan mummy..
tak nak kawan mummy untuk 5 minit
 dalam saya bersedih pun mummy saya masih sempat snap gambar saya
malu la saya huhuhu
tapi lepas 5 minit saya jadi geng semula dengan mummy
sebab mummy pujuk saya & bagi saya biskut oreo
***Luahan hati MIA**
muahaaaahaa

8 comments:

  1. olo.. sian mia.. mummy marah eh? len x, bla mummy blk rumah.. mia behave ye? jgn bg mummy marah.. mummy penat tu.. ececeh auntie ruzi ni.. auntie ruzi pun slalu gak marah anak2 auntie tu... kalau buat salah mesti kena tegur dan marah ok? bukan mummy mia je mcm tu.. mummy org lain pun.. ok promise len x mia behave ye? mia budak baikkan?

    sayang mia..

    ReplyDelete
  2. hehehehh pandai mia luahkan hati dan perasaan yer ... marah kan mummy ye .. ok2 be agood gurl yaaa :))

    ReplyDelete
  3. OLOLOLOLO.. cian mia...meh auntie lieya babap mummy mia yeak heheeheheh.....

    dah panjang rambut mia kak...jgn ptg tau kak...biar simpan panjang...comel jek mengurai nanti....

    ReplyDelete
  4. adik nik pun tak suke ikat rambut...nak suruh die ikat..ejek la muke dah macam hantu burok...aa..baru nak ikat kemas2...hehehe

    ReplyDelete
  5. hahaha suka la entry luahan hati mia nih. comel jek. alololo sian nyer mia kena babap ngan mummy. tp sket jer kannnnn... jgn nangis lg k. dgr ckp mummy tau.

    ReplyDelete
  6. eh smbung sket lg. pelik ar nape bebudak ni x suka ikat rambut eh?? echa tu pon payah betul nk suh dia ikat rmbut.

    ReplyDelete
  7. heheh..sungguh comel luahan hati die;)

    ReplyDelete
  8. hehehhe..kelakar ah..emy buli mia ehh..sian dia..kejap je dah besar eh..tapi bile mia nak chubby??? hehehhe...:)

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015