Saturday, March 5, 2011

Pandu Puteri


Saya antara pemimpin Persatuan Pandu Puteri Tunas kat sekolah
hihihi kelakar pulak rasanya sebab masa di Maktab dulu-dulu kala
saya ahli St John Ambulance 
masuk mengajar di SK Sentul 1 kena jadi pemimpin pengakap
pindah ke SK Air Jernih jadi pemimpin PBSM
ha nah sekarang kat Sri Laksamana jadi pemimpin Persatuan Pandu Puteri Tunas
(sekolah rendah dikenali sebagai Pandu Puteri Tunas)
nak jadikan cerita ketua pemimpin kami kat sekolah tu
Setiausaha Persatuan Pandu Puteri kawasan Masjid Tanah
maka harus la sekolah saya tu aktif kan dalam mengikuti program-program Pandu Puteri
macam hari ni ada sambutan Hari Peringatan..
dah budak kena pegi tak kan pulak cikgu-cikgi nya tak ikut sertakan
tadi masa di Majlis tu ada la gerai jualan barang-barang Pandu Puteri Tunas
sempat la rembat beberapa jenis barang antaranya 
t-shirt pandu puteri,lencana-lencana keahlian & kain biru kosong(mahal gak kain tu rupanya :p)
untuk buat baju kebaya/baju kurung pemimpin macam gambar kat bawah ni
image credit to google
tak nak la nanti kena attend mesyuarat atau apa-apa majlis Pandu Puteri
saya sorang je tak nak baju rasmi ni kan..tapi yang menjadi masalahanya sekarang ni
sure saya nampak tak berapa cantik dalam baju kebaya pendek tu kan
sebab saya kan gemoks huhuhuhu..bila la nak kurus betul ni
kalau nak tahu lebih lanjut sejarah Persatuan Pandu Puteri Malaysia
pegi je la kat SINI
rasanya dulu masa sekolah rendah time saya jadi ahli pandu puteri
baju kemeja putih pakai dengan skirt coklat kan..
sekarang dah lain..ye la zaman dah berubahkan..

4 comments:

  1. heheh pning jgak eak asyik brubah jer..
    erin lak dah 2 tahun i yg lemah lembut dan ber ayu-ayuan ni jdik pmimpin tunas kadet remaja skolah sngguh lngsung x sengsuei d stu heheheheh...

    ReplyDelete
  2. eh lawa laaa kebaya pendek tu..alaa, pakai jek.. perasaan kite jek kot, nmpk tak cantek..tapi feduliklaa..pakai jek..ntah2 cantik jek:)

    ReplyDelete
  3. dulu form 1-3 ruzi masuk pandu puteri.. best!

    ReplyDelete
  4. ingin tanya kalau untuk guru di sekolah inikah baju yang di pakai oleh guru2 di sekolah?

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Saturday, March 5, 2011

Pandu Puteri


Saya antara pemimpin Persatuan Pandu Puteri Tunas kat sekolah
hihihi kelakar pulak rasanya sebab masa di Maktab dulu-dulu kala
saya ahli St John Ambulance 
masuk mengajar di SK Sentul 1 kena jadi pemimpin pengakap
pindah ke SK Air Jernih jadi pemimpin PBSM
ha nah sekarang kat Sri Laksamana jadi pemimpin Persatuan Pandu Puteri Tunas
(sekolah rendah dikenali sebagai Pandu Puteri Tunas)
nak jadikan cerita ketua pemimpin kami kat sekolah tu
Setiausaha Persatuan Pandu Puteri kawasan Masjid Tanah
maka harus la sekolah saya tu aktif kan dalam mengikuti program-program Pandu Puteri
macam hari ni ada sambutan Hari Peringatan..
dah budak kena pegi tak kan pulak cikgu-cikgi nya tak ikut sertakan
tadi masa di Majlis tu ada la gerai jualan barang-barang Pandu Puteri Tunas
sempat la rembat beberapa jenis barang antaranya 
t-shirt pandu puteri,lencana-lencana keahlian & kain biru kosong(mahal gak kain tu rupanya :p)
untuk buat baju kebaya/baju kurung pemimpin macam gambar kat bawah ni
image credit to google
tak nak la nanti kena attend mesyuarat atau apa-apa majlis Pandu Puteri
saya sorang je tak nak baju rasmi ni kan..tapi yang menjadi masalahanya sekarang ni
sure saya nampak tak berapa cantik dalam baju kebaya pendek tu kan
sebab saya kan gemoks huhuhuhu..bila la nak kurus betul ni
kalau nak tahu lebih lanjut sejarah Persatuan Pandu Puteri Malaysia
pegi je la kat SINI
rasanya dulu masa sekolah rendah time saya jadi ahli pandu puteri
baju kemeja putih pakai dengan skirt coklat kan..
sekarang dah lain..ye la zaman dah berubahkan..

4 comments:

  1. heheh pning jgak eak asyik brubah jer..
    erin lak dah 2 tahun i yg lemah lembut dan ber ayu-ayuan ni jdik pmimpin tunas kadet remaja skolah sngguh lngsung x sengsuei d stu heheheheh...

    ReplyDelete
  2. eh lawa laaa kebaya pendek tu..alaa, pakai jek.. perasaan kite jek kot, nmpk tak cantek..tapi feduliklaa..pakai jek..ntah2 cantik jek:)

    ReplyDelete
  3. dulu form 1-3 ruzi masuk pandu puteri.. best!

    ReplyDelete
  4. ingin tanya kalau untuk guru di sekolah inikah baju yang di pakai oleh guru2 di sekolah?

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015