Sunday, March 6, 2011

Sangat termotivasi

Tengok tak majalah 3 malam tadi
Bagi yang tak tonton meh nak cerita sikit
Episod malam tadi mereka paparkan kisah
anak-anak SK Ulu Lubai,di Limbang Sarawak
sebuah sekolah kurang murid yang terletak di kawasan pendalaman
Sekolah tu berjaya mendapat anugerah 
Sekolah Kluster Berprestasi Tinggi
Bila tonton episod malam tadi
saya rasa seronok dan teruja sangat
sebabnya kalau tengokkan keadaan sekolah tu
serba kekurangan sebenarnya
jauh dari bandar..infrastrukturnya pun kurang
bangunan sekolah pun masih lagi bangunan kayu
tapi anak-anak kat sana memanfaatkan sepenuhnya
kemudahan-kemudahan yang mereka ada
kalau nak bandingkan dari segi fizikal sekolah tu
dengan sekolah yang saya ngajar sekarang
memang jauh bezanya..
Yang paling best komitmen PIBG mereka dengan pihak sekolah
memang patut dipuji..memang terbaik la..
sebagai seorang guru saya rasa termotivasi 
bila tengok anak-anak SK Ulu Lubai boleh maju dan berjaya
dalam banyak bidang dan pastinya kekurangan yang ada
tidak dijadikan alasan untuk berjaya..
owh..tahniah buat cikgu-cikgu katSK Ulu Lubai
terutamanya guru besar mereka yang sangat berwawasan dan 
berpandangan jauh itu
Nampak sangat anak-anak di sana yang dahagakan ilmu
dan mereka menunjukkan minat untuk menimba ilmu
Tiba-tiba rasa teruja nak ke sekolah esok
ye la kan..kalau SK Ulu Lubai boleh mendapat gelaran 
SEKOLAH BERPRESTASI TINGGI
sekolah cemerlang macam SK SRI LAKSAMANA pun
tentu boleh..hihihihi
Gambar Guru Besar SK Ulu Lubai menerima anugerah
dari TPM baru-baru ini..
image credit to The Star

4 comments:

  1. semangat guru sure naik lepas tgk majalah 3 tu kan kak...leiya pun tgk gak tau...kagum giler!!~

    ReplyDelete
  2. tak tgk majalah 3..mesti cikgu2 sume bersemangat gi sekolah ari nihh..yeayyy!

    ReplyDelete
  3. ruzi x tgk.. baguslah jd motivasi utk emy dan cikgu2 di luar sana..

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, March 6, 2011

Sangat termotivasi

Tengok tak majalah 3 malam tadi
Bagi yang tak tonton meh nak cerita sikit
Episod malam tadi mereka paparkan kisah
anak-anak SK Ulu Lubai,di Limbang Sarawak
sebuah sekolah kurang murid yang terletak di kawasan pendalaman
Sekolah tu berjaya mendapat anugerah 
Sekolah Kluster Berprestasi Tinggi
Bila tonton episod malam tadi
saya rasa seronok dan teruja sangat
sebabnya kalau tengokkan keadaan sekolah tu
serba kekurangan sebenarnya
jauh dari bandar..infrastrukturnya pun kurang
bangunan sekolah pun masih lagi bangunan kayu
tapi anak-anak kat sana memanfaatkan sepenuhnya
kemudahan-kemudahan yang mereka ada
kalau nak bandingkan dari segi fizikal sekolah tu
dengan sekolah yang saya ngajar sekarang
memang jauh bezanya..
Yang paling best komitmen PIBG mereka dengan pihak sekolah
memang patut dipuji..memang terbaik la..
sebagai seorang guru saya rasa termotivasi 
bila tengok anak-anak SK Ulu Lubai boleh maju dan berjaya
dalam banyak bidang dan pastinya kekurangan yang ada
tidak dijadikan alasan untuk berjaya..
owh..tahniah buat cikgu-cikgu katSK Ulu Lubai
terutamanya guru besar mereka yang sangat berwawasan dan 
berpandangan jauh itu
Nampak sangat anak-anak di sana yang dahagakan ilmu
dan mereka menunjukkan minat untuk menimba ilmu
Tiba-tiba rasa teruja nak ke sekolah esok
ye la kan..kalau SK Ulu Lubai boleh mendapat gelaran 
SEKOLAH BERPRESTASI TINGGI
sekolah cemerlang macam SK SRI LAKSAMANA pun
tentu boleh..hihihihi
Gambar Guru Besar SK Ulu Lubai menerima anugerah
dari TPM baru-baru ini..
image credit to The Star

4 comments:

  1. semangat guru sure naik lepas tgk majalah 3 tu kan kak...leiya pun tgk gak tau...kagum giler!!~

    ReplyDelete
  2. tak tgk majalah 3..mesti cikgu2 sume bersemangat gi sekolah ari nihh..yeayyy!

    ReplyDelete
  3. ruzi x tgk.. baguslah jd motivasi utk emy dan cikgu2 di luar sana..

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015