Wednesday, August 3, 2011

Tak Makan RASUAH

Salam Ramadhan semua..
Berbuka apa hari ni? Kami setakat ni menu biasa saja
Kuih muih beli di pasar ramadhan saja..
Dah 3 hari berpuasa..tapi misi untuk memujuk Erfan berpuasa
masih lagi belum berjaya..
Puas dah sogok macam-macam..pelbagai janji dah ditabur..
tapi sebelah mata pun dia tak heran..adoi la..
takpe la baru 3 hari berpuasa kan..masih banyak masa lagi
Tak dapat penuh 1 hari pun takpe at least dia cuba..
Ez masa umur 5 tahun dah mula berpuasa..begitu juga la harapan mummy pada Erfan
walaupun pada hakikatnya Erfan baru 4 tahun (sebab dia kan hujung tahun) 
tapi budak kecik ni langsung tak mahu mencuba..
senang cerita dia memang tak makan RASUAH yang mummy dia cuba sogokkan
Insyallah, mummy akan buat Erfan puasa juga..sebab Erfan bukan makan apa pun waktu balik sekolah
sebab semua orang tak makan kan..kat sekolah pun bukannya dia diberi makanan..
ish..ish..sabar je la..

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Wednesday, August 3, 2011

Tak Makan RASUAH

Salam Ramadhan semua..
Berbuka apa hari ni? Kami setakat ni menu biasa saja
Kuih muih beli di pasar ramadhan saja..
Dah 3 hari berpuasa..tapi misi untuk memujuk Erfan berpuasa
masih lagi belum berjaya..
Puas dah sogok macam-macam..pelbagai janji dah ditabur..
tapi sebelah mata pun dia tak heran..adoi la..
takpe la baru 3 hari berpuasa kan..masih banyak masa lagi
Tak dapat penuh 1 hari pun takpe at least dia cuba..
Ez masa umur 5 tahun dah mula berpuasa..begitu juga la harapan mummy pada Erfan
walaupun pada hakikatnya Erfan baru 4 tahun (sebab dia kan hujung tahun) 
tapi budak kecik ni langsung tak mahu mencuba..
senang cerita dia memang tak makan RASUAH yang mummy dia cuba sogokkan
Insyallah, mummy akan buat Erfan puasa juga..sebab Erfan bukan makan apa pun waktu balik sekolah
sebab semua orang tak makan kan..kat sekolah pun bukannya dia diberi makanan..
ish..ish..sabar je la..

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015