Tuesday, April 16, 2013

Setelah 9 tahun menanti..


Setelah 9 tahun makan hati akhirnya...
Makan hati dengan pokok mangga depan rumah kami.
Tanam sejak awal-awal kami pindah masuk rumah di Masjid Tanah ni
Sekali pun tak pernah berbuah tau.
Memang makan hati la..tengok rumah jiran-jiran lain yang ada tanam pokok mangga
dah beberapa kali dapat merasa hasilnya..
Akhirnya petang Jumaat lepas masa duduk bersantai kat luar rumah
Daddy budak-budak ni la perasan pokok mangga luar rumah tu dah berbunga
Wah!! Syukur alhamdulillah..banyak bunganya
Harapnya cantik-cantik & manis-manis buahnya nanti.
Berbuah banyak-banyak ye pokok.
Masa beli benihnya dulu,tokey nursery tu kata ni spesis mangga epal.
Entah ye ke tidak kita tunggu je la ye..
Baru bercadang nak tebang tapi bila dah berbunga ni tak jadi la nampaknya

4 comments:

  1. saspennya baca tajukkk.. ingatkan menanti nak dapat adik mia.. hahahaha. tp rasa tak logik plak sebab mia baju jek 4 thn kan. heheheh

    akhirnya dapat gak hasil makan buah hasil tanaman sendiri. semoga buahnya lebat dan manis.. leh la nanti kita datang masjid tanah. hehehe

    ReplyDelete
  2. pokok mangga kat umah mak aku pun camni bertahun menunggu. tak berbunga2. sekali mak aku dh nekad nk tebang dan2 berbunga.

    aku rs pokok pun kena psycho skit. takut kena tebang terus kalot nk berbunga. hahahha

    ReplyDelete
  3. Heheheheeh tahu plak die takut kak ye...cepat2 berbuah tahun ni takuz kene tebang punye pasal hehehehehh....

    Wahhhh mesti x sabar tgu hasilnye kan kak

    ReplyDelete
  4. pokok mangga depan rumah akak ni pun tak pernah berbuah..dah berkira2 nak tebang tapi baca cerita emy ni mcm tak jadi lak

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Tuesday, April 16, 2013

Setelah 9 tahun menanti..


Setelah 9 tahun makan hati akhirnya...
Makan hati dengan pokok mangga depan rumah kami.
Tanam sejak awal-awal kami pindah masuk rumah di Masjid Tanah ni
Sekali pun tak pernah berbuah tau.
Memang makan hati la..tengok rumah jiran-jiran lain yang ada tanam pokok mangga
dah beberapa kali dapat merasa hasilnya..
Akhirnya petang Jumaat lepas masa duduk bersantai kat luar rumah
Daddy budak-budak ni la perasan pokok mangga luar rumah tu dah berbunga
Wah!! Syukur alhamdulillah..banyak bunganya
Harapnya cantik-cantik & manis-manis buahnya nanti.
Berbuah banyak-banyak ye pokok.
Masa beli benihnya dulu,tokey nursery tu kata ni spesis mangga epal.
Entah ye ke tidak kita tunggu je la ye..
Baru bercadang nak tebang tapi bila dah berbunga ni tak jadi la nampaknya

4 comments:

  1. saspennya baca tajukkk.. ingatkan menanti nak dapat adik mia.. hahahaha. tp rasa tak logik plak sebab mia baju jek 4 thn kan. heheheh

    akhirnya dapat gak hasil makan buah hasil tanaman sendiri. semoga buahnya lebat dan manis.. leh la nanti kita datang masjid tanah. hehehe

    ReplyDelete
  2. pokok mangga kat umah mak aku pun camni bertahun menunggu. tak berbunga2. sekali mak aku dh nekad nk tebang dan2 berbunga.

    aku rs pokok pun kena psycho skit. takut kena tebang terus kalot nk berbunga. hahahha

    ReplyDelete
  3. Heheheheeh tahu plak die takut kak ye...cepat2 berbuah tahun ni takuz kene tebang punye pasal hehehehehh....

    Wahhhh mesti x sabar tgu hasilnye kan kak

    ReplyDelete
  4. pokok mangga depan rumah akak ni pun tak pernah berbuah..dah berkira2 nak tebang tapi baca cerita emy ni mcm tak jadi lak

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015