Friday, May 24, 2013

Susu 1 Malaysia

Salam
Bersiaran pagi Jumaat live dari rumah.
Al-maklumla hari ni kan cuti sempena HARI WESAK kan.
Berwajah baru

Nak share sikit pasal Program Susu 1 Malaysia.
Program ni sejak tahun lepas lagi dah berjalan.
Tahun ini disambung semula tetapi dengan pembekal susu yang berlainan.
Tahun lepas susu coklat macam kat kedai tu
 Kalau tahun lepas anak-anak kat sekolah dibekalkan dengan susu dari jenama Dutch Lady
tetapi tahun ni mereka diberikan susu dari pembekal yang lain pulak.
Prosedurnya tetap sama macam tahun lepas juga.
Beberapa minggu sebelum susu sampai,semua murid telah diberikan surat kebenaran.
Penjaga perlu menandatangani surat tersebut samaada membenarkan atau tidak.
Yela..tak semua murid boleh minum susu ni,
Mungkin ada tak biasa mengambil susu,ada juga yang allergic dengan susu lembukan
Murid-murid akan diberikan susu berdasarkan surat kebenaran tersebut.
Susu perlu dihabiskan disekolah juga,tak boleh angkut bawak balik rumah.
Goncang,sedut sedikit..(rasa dulu manis @ masam) lepas tu baru boleh minum habis.
Dah habis,kotak-kotak susu perlu dikumpulkan sebagai bahan bukti.
Nampak rumit tapi itu lah yang terpaksa dihadapi..kesian pada mereka yang jadi guru kelas ni.
Nak buat macam mana,dah tugas terpaksa juga dijalankan..
Kesian rakan-rakan yang jadi guru kelas,terkejar-kejar time nak bagi susu ni.
Kalau zaman kita sekolah dulu,susu sekolah ni boleh dibelikan
Masa tu siap ada perisa jagung dan coklat.
Lepas tu ada tulis rukunegara kat bahagian belakang kotak tu kan..
Korang ingat lagi tak benda tu??
Sekarang takde lagi dah,
PROGRAM SUSU 1 MALAYSIA ni susu diberikan secara percuma.
Ni zaman kita kan..
 *Image credit to Google*

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Friday, May 24, 2013

Susu 1 Malaysia

Salam
Bersiaran pagi Jumaat live dari rumah.
Al-maklumla hari ni kan cuti sempena HARI WESAK kan.
Berwajah baru

Nak share sikit pasal Program Susu 1 Malaysia.
Program ni sejak tahun lepas lagi dah berjalan.
Tahun ini disambung semula tetapi dengan pembekal susu yang berlainan.
Tahun lepas susu coklat macam kat kedai tu
 Kalau tahun lepas anak-anak kat sekolah dibekalkan dengan susu dari jenama Dutch Lady
tetapi tahun ni mereka diberikan susu dari pembekal yang lain pulak.
Prosedurnya tetap sama macam tahun lepas juga.
Beberapa minggu sebelum susu sampai,semua murid telah diberikan surat kebenaran.
Penjaga perlu menandatangani surat tersebut samaada membenarkan atau tidak.
Yela..tak semua murid boleh minum susu ni,
Mungkin ada tak biasa mengambil susu,ada juga yang allergic dengan susu lembukan
Murid-murid akan diberikan susu berdasarkan surat kebenaran tersebut.
Susu perlu dihabiskan disekolah juga,tak boleh angkut bawak balik rumah.
Goncang,sedut sedikit..(rasa dulu manis @ masam) lepas tu baru boleh minum habis.
Dah habis,kotak-kotak susu perlu dikumpulkan sebagai bahan bukti.
Nampak rumit tapi itu lah yang terpaksa dihadapi..kesian pada mereka yang jadi guru kelas ni.
Nak buat macam mana,dah tugas terpaksa juga dijalankan..
Kesian rakan-rakan yang jadi guru kelas,terkejar-kejar time nak bagi susu ni.
Kalau zaman kita sekolah dulu,susu sekolah ni boleh dibelikan
Masa tu siap ada perisa jagung dan coklat.
Lepas tu ada tulis rukunegara kat bahagian belakang kotak tu kan..
Korang ingat lagi tak benda tu??
Sekarang takde lagi dah,
PROGRAM SUSU 1 MALAYSIA ni susu diberikan secara percuma.
Ni zaman kita kan..
 *Image credit to Google*

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015