Saturday, July 6, 2013

Renungan...

Salam,
Kali ni sekadar nak berkongsi rasa.
Dengan sikap manusia yang pelbagai ragamnya.
Ada antara manusia disekeliling kita ni
Memang ikhlas berkawan dengan kita
Dalam erti kata lain susah senang pun dia sentiasa bersama kita.
Tapi ada juga segelintir manusia ni
Berkawan dengan kita dikala dia susah.
Yang memerlukan pertolongan kita
Bila dah senang hilang segala kesusahan kita di tolak ketepi
Sedih dan malang betul rasanya bila ada kawan-kawan yang macam ni..
Tapi itulah lumrah kehidupan..
Tak semuanya manis dan indah belaka kan..
Semoga kita tidak tergolong dalam golongan seperti itu.
Ikhlas lah bila berkawan supaya hidup lebih aman bahagia..

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Saturday, July 6, 2013

Renungan...

Salam,
Kali ni sekadar nak berkongsi rasa.
Dengan sikap manusia yang pelbagai ragamnya.
Ada antara manusia disekeliling kita ni
Memang ikhlas berkawan dengan kita
Dalam erti kata lain susah senang pun dia sentiasa bersama kita.
Tapi ada juga segelintir manusia ni
Berkawan dengan kita dikala dia susah.
Yang memerlukan pertolongan kita
Bila dah senang hilang segala kesusahan kita di tolak ketepi
Sedih dan malang betul rasanya bila ada kawan-kawan yang macam ni..
Tapi itulah lumrah kehidupan..
Tak semuanya manis dan indah belaka kan..
Semoga kita tidak tergolong dalam golongan seperti itu.
Ikhlas lah bila berkawan supaya hidup lebih aman bahagia..

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015