Sunday, August 4, 2013

Mood Mengemas


Salam,

Kawan-kawan mungkin ada yang dah sampai kampung halamankan??
Kami??Masih  lagi disini..

Tahun ni giliran beraya di Melaka dulu 
Tengahari atau petang raya pertama baru gerak balik Seremban.
Sekolah dah pun mula bercuti kan.
Masa yang ada ini digunakan sebaik-baiknya.
Bagi melaksanakan misi cuci mencuci
Kemas rumah besar-besaran.
Kami takde pun tukar perabut baru.
Sebab yang sedia ada masih dalam keadaan baik.
Mengemas rumah ni memang mengambil masa yang panjang untuk saya.
Sebabnya saya sangat allergic dengan habuk dan debu.
Boleh mendatang semput dibuatnya.
Maka segala urusan menyapu sawang(kalau ada) akan dibuat oleh encik suami.
Saya vacum dan mop saja..
Korang??Beraya dimana?Dah siap mengemas??

1 comment:

  1. akak mcm hubby lieya...die kalo mengemas kene pakai tuala basah tutup hidung..kalo tak siap laa dok besin2...

    lieya lak esok keje lagi kak...rabu pagi laa balik melaka rasenyer.....

    ** selamat hari raye kak...maaf zahir dan batin dipinta...moga syawal dirai ceria kak yeak....

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, August 4, 2013

Mood Mengemas


Salam,

Kawan-kawan mungkin ada yang dah sampai kampung halamankan??
Kami??Masih  lagi disini..

Tahun ni giliran beraya di Melaka dulu 
Tengahari atau petang raya pertama baru gerak balik Seremban.
Sekolah dah pun mula bercuti kan.
Masa yang ada ini digunakan sebaik-baiknya.
Bagi melaksanakan misi cuci mencuci
Kemas rumah besar-besaran.
Kami takde pun tukar perabut baru.
Sebab yang sedia ada masih dalam keadaan baik.
Mengemas rumah ni memang mengambil masa yang panjang untuk saya.
Sebabnya saya sangat allergic dengan habuk dan debu.
Boleh mendatang semput dibuatnya.
Maka segala urusan menyapu sawang(kalau ada) akan dibuat oleh encik suami.
Saya vacum dan mop saja..
Korang??Beraya dimana?Dah siap mengemas??

1 comment:

  1. akak mcm hubby lieya...die kalo mengemas kene pakai tuala basah tutup hidung..kalo tak siap laa dok besin2...

    lieya lak esok keje lagi kak...rabu pagi laa balik melaka rasenyer.....

    ** selamat hari raye kak...maaf zahir dan batin dipinta...moga syawal dirai ceria kak yeak....

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015