Thursday, September 19, 2013

SABAR itu INDAH ^_^

Salam
Selamat Hari Jumaat semua.
Kejap je dah habis seminggu kan.
Pejam celik pejam celik bulan 9 pun dah nak sampai ke penghujungnya.
Hari saja nak share sedikit nasihat dan ingatan buat diri sendiri juga.
Maklumla hari Jumaat yang indah.
Cerita pun biar la yang baik-baik saja kan.
Benda ni berlaku pada diri saya sendiri.
Bila bekerja kita sentiasa mengharapkan suasana kerja yang kondusif.
Dikelilingi rakan sekerja yang ikhlas bekerja dan berkawan dengan kita kan.
Baru la seronok bekerja sebagai satu pasukan.
Tapi kadang kala tak semua yang kita hajati itu dapat kita nikmati.
Memang akan timbul rasa kurang selesa
Bila bekerja dikalangan manusia yang tak ikhlas bila berkawan.
Walaupun bukan semua
 tapi sebilangan kecil ini kadang kala boleh menjadi duri dalam daging sebenarnya.
Depan baik belakang mengata.
Dengki dengan kelebihan dan kejayaan orang.
Paling terkesan dihati bila kena fitnah.
Sedih memang sedih..
Tapi atas nasihat dan pesanan family & rakan-rakan yang sentiasa menyokong dari belakang.
Supaya bersabar dengan segala dugaan dan jangan cepat melatah.
Benarlah kata seorang rakan..
Allah itu Maha Kaya lagi Maha Mengasihani.
Sentiasa menduga hambaNya dan kepada DIA juga kita memohon pertolongan.
Alhamdulillah sekarang segalanya telah terbukti.
Yang memfitnah kini malu sendiri.
Bila cerita dijaja tiada langsung kebenaran.
Saya berpegang kepada keihlasan dan jujur dalam bekerja.
Insyallah segala-galanya akan terbalas juga.
Sesungguhnya MARAH ITU MEMANG MUDAH
tetapi SABAR ITU LEBIH INDAH sebenarnya..
Biar orang buat kita jangan sesekali kita membalasnya.
Ingat doa orang teraniaya sentiasa didengar olehNYA.
WHAT GOES AROUND COMES AROUND guys!!

2 comments:

  1. in sha Allah kak...moga kite sendiri sentiasa positif dlm kehidupan seharian kite...jiwa yg bersih hati pun tenang...

    hepi weekend kak emy....have a nice weekend...

    ReplyDelete
  2. Betul tu emy..biarkan je .akhirnya kebenaran pasti tiba..tak suka dgn manusia yg bermuka2

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Thursday, September 19, 2013

SABAR itu INDAH ^_^

Salam
Selamat Hari Jumaat semua.
Kejap je dah habis seminggu kan.
Pejam celik pejam celik bulan 9 pun dah nak sampai ke penghujungnya.
Hari saja nak share sedikit nasihat dan ingatan buat diri sendiri juga.
Maklumla hari Jumaat yang indah.
Cerita pun biar la yang baik-baik saja kan.
Benda ni berlaku pada diri saya sendiri.
Bila bekerja kita sentiasa mengharapkan suasana kerja yang kondusif.
Dikelilingi rakan sekerja yang ikhlas bekerja dan berkawan dengan kita kan.
Baru la seronok bekerja sebagai satu pasukan.
Tapi kadang kala tak semua yang kita hajati itu dapat kita nikmati.
Memang akan timbul rasa kurang selesa
Bila bekerja dikalangan manusia yang tak ikhlas bila berkawan.
Walaupun bukan semua
 tapi sebilangan kecil ini kadang kala boleh menjadi duri dalam daging sebenarnya.
Depan baik belakang mengata.
Dengki dengan kelebihan dan kejayaan orang.
Paling terkesan dihati bila kena fitnah.
Sedih memang sedih..
Tapi atas nasihat dan pesanan family & rakan-rakan yang sentiasa menyokong dari belakang.
Supaya bersabar dengan segala dugaan dan jangan cepat melatah.
Benarlah kata seorang rakan..
Allah itu Maha Kaya lagi Maha Mengasihani.
Sentiasa menduga hambaNya dan kepada DIA juga kita memohon pertolongan.
Alhamdulillah sekarang segalanya telah terbukti.
Yang memfitnah kini malu sendiri.
Bila cerita dijaja tiada langsung kebenaran.
Saya berpegang kepada keihlasan dan jujur dalam bekerja.
Insyallah segala-galanya akan terbalas juga.
Sesungguhnya MARAH ITU MEMANG MUDAH
tetapi SABAR ITU LEBIH INDAH sebenarnya..
Biar orang buat kita jangan sesekali kita membalasnya.
Ingat doa orang teraniaya sentiasa didengar olehNYA.
WHAT GOES AROUND COMES AROUND guys!!

2 comments:

  1. in sha Allah kak...moga kite sendiri sentiasa positif dlm kehidupan seharian kite...jiwa yg bersih hati pun tenang...

    hepi weekend kak emy....have a nice weekend...

    ReplyDelete
  2. Betul tu emy..biarkan je .akhirnya kebenaran pasti tiba..tak suka dgn manusia yg bermuka2

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015