Sunday, January 26, 2014

AHAD kami


Salam semua.
Sekejap je dah tiba hari Ahad.
Biasanya hujung minggu masa menggosok uniform anak-anak untuk stok seminggu
Kami juga ke pasar untuk beli bahan basah untuk stok seminggu.
Hari Ahad minggu ni kami ke Pasar Pagi di Alor Gajah.
Suka pegi sini sebab meriah.
Macam-macam ada.
Sayur-sayur kampung,ikan -ikan sungai sehingga ke pelbagai jenis makanan juga.
Untuk hari ni beli stok untuk 4 hari je.
Sebab Jumaat tu cuti kan.
Mungkin nak balik Seremban.
Biasanya barang-barang basah ni balik rumah terus cuci siap-siap dan asingkan ikut bekas kecil-kecil.
Senang nanti nak masak ambil je 1 bekas tu.
Minggu kena blend lada jugak sebab stok cili kering yang siap kisar dah habis.
Cepat je rasa masa berlalu kan.
Dah nak sampai penghujung bulan Januari pun kita ni.

Suruh Encik Suami yang pilih ikan hihihi kita malas nak pegang
Beli Kupang segar ni juga
Asingkan siap-siap
Simpan dalam freezer
Pembantu yang setia

Cili siap blend untuk stok simpan dalam fridge

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, January 26, 2014

AHAD kami


Salam semua.
Sekejap je dah tiba hari Ahad.
Biasanya hujung minggu masa menggosok uniform anak-anak untuk stok seminggu
Kami juga ke pasar untuk beli bahan basah untuk stok seminggu.
Hari Ahad minggu ni kami ke Pasar Pagi di Alor Gajah.
Suka pegi sini sebab meriah.
Macam-macam ada.
Sayur-sayur kampung,ikan -ikan sungai sehingga ke pelbagai jenis makanan juga.
Untuk hari ni beli stok untuk 4 hari je.
Sebab Jumaat tu cuti kan.
Mungkin nak balik Seremban.
Biasanya barang-barang basah ni balik rumah terus cuci siap-siap dan asingkan ikut bekas kecil-kecil.
Senang nanti nak masak ambil je 1 bekas tu.
Minggu kena blend lada jugak sebab stok cili kering yang siap kisar dah habis.
Cepat je rasa masa berlalu kan.
Dah nak sampai penghujung bulan Januari pun kita ni.

Suruh Encik Suami yang pilih ikan hihihi kita malas nak pegang
Beli Kupang segar ni juga
Asingkan siap-siap
Simpan dalam freezer
Pembantu yang setia

Cili siap blend untuk stok simpan dalam fridge

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015