Sunday, March 30, 2014

Kuih bingka ubi

Salam semua..
Saja nak kongsi cerita pagi tadi
Berkesempatan ke pasar sari di Alor Gajah pagi tadi.
Asalnya nak mencari sayur dan ulam-ulaman.
Dalam berjalan tu kaki terhenti kat 1 gerai ni.
Jual kuih bingka ubi.
Ada bingka tepung juga dia jual tadi.
Nampak menarik terus minta beli RM2.
Dapat 2 keping..RM1 rupanya..
Balik rumah memang tak sabar nak merasa kuih bingka RM1 seketul tu.
Ooo rasa biasa-biasa saja..
Terkejut dengan harga bingka ubi mahal sampai macam tu.
Suami kata mungkin harga ubi pun dah mahal sekarang ni kot.
Rasanya tak wajar kuih macam tu dijual sebegitu rupa.
Lain kali kena jadi pengguna yang bijak rasanya.
Keputusan ditangan kita,tepuk dada tanya selera kan.
Disebabkan tak reti buat kuih tu maka ku beli la juga.

1 comment:

  1. mahal kak ...singgit hah seketul...kat opislieya ade gak jual baru 40sen...cantik rupenye sbb belah dlm kaler kuning, kat tepi2 tu garing2 cokelat kalernye...mmg sedap ....lieya selalu gak beli kat opis nieh...

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, March 30, 2014

Kuih bingka ubi

Salam semua..
Saja nak kongsi cerita pagi tadi
Berkesempatan ke pasar sari di Alor Gajah pagi tadi.
Asalnya nak mencari sayur dan ulam-ulaman.
Dalam berjalan tu kaki terhenti kat 1 gerai ni.
Jual kuih bingka ubi.
Ada bingka tepung juga dia jual tadi.
Nampak menarik terus minta beli RM2.
Dapat 2 keping..RM1 rupanya..
Balik rumah memang tak sabar nak merasa kuih bingka RM1 seketul tu.
Ooo rasa biasa-biasa saja..
Terkejut dengan harga bingka ubi mahal sampai macam tu.
Suami kata mungkin harga ubi pun dah mahal sekarang ni kot.
Rasanya tak wajar kuih macam tu dijual sebegitu rupa.
Lain kali kena jadi pengguna yang bijak rasanya.
Keputusan ditangan kita,tepuk dada tanya selera kan.
Disebabkan tak reti buat kuih tu maka ku beli la juga.

1 comment:

  1. mahal kak ...singgit hah seketul...kat opislieya ade gak jual baru 40sen...cantik rupenye sbb belah dlm kaler kuning, kat tepi2 tu garing2 cokelat kalernye...mmg sedap ....lieya selalu gak beli kat opis nieh...

    ReplyDelete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015