Tuesday, April 15, 2014

CATUAN AIR

Salam semua
Kesian betul bila baca di FB 
Ramai kawan-kawan sekitar Selangor merungut
Air dikawasan perumahan mereka kena catu.
Ye la air ni kan salah satu benda yang amat penting untuk kita
selain daripada elektrik kan
Bila takde air ni serba serbi susah dibuatnya kan
Simpati sungguh terutamanya yang ada anak kecil tu.
Kena pandai-pandai berjimat la dengan stok air yang ada kan.
Harapnya perkara tak berlarutan la kan.
Kesian dengan semua pihak terlibat.
Moga sabar dengan dugaan ini 
Semoga cuaca kembali seperti sediakala
Dan empangan yang ada pun dapat menadah air kembali
Mujur la Melaka tak terlibat dengan isu 
catuan air ni kalau kena catu macam mana la agaknya ye
Nak tadah air tong air besar pun takde kat rumah ni.
Nak kena tunggu lori bawa bekalan air lagi kan.
Mungkin ada hikmahnya disebalik kejadian ini..
Image credit to google

2 comments:

  1. mula2 memang terasa bimbang juga susah takde air.. tp bila kita dah bersedia menadah air secukup utk 2 hari.. alhamdulillah dah takde masalah. hikmahnya memang ada.. bila air bercatu mcm ni.. dengan sendiri semua org dlm rumah pandai berjimat2 gunakan air.. hehehe... cuci pinggan pun tunggu pinggan byk sikit.. so boleh bilas dlm 2 besen berasingan mcm zaman2 dok kat kg dulu atau.. bilas air sabun dulu.. pastu passsing dlm besen air bersih pulak... sama mcm org cuci pinggan kat kenduri tu.. bezanya.. kat rumah ni guna air pun setengah besen kecik je... hehehee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak,bila mcm ni kena pandang pd sudut positif jugakan..ada hikmahnya kan kak.Memupuk sifat sabar pun ye juga kan kak

      Delete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Tuesday, April 15, 2014

CATUAN AIR

Salam semua
Kesian betul bila baca di FB 
Ramai kawan-kawan sekitar Selangor merungut
Air dikawasan perumahan mereka kena catu.
Ye la air ni kan salah satu benda yang amat penting untuk kita
selain daripada elektrik kan
Bila takde air ni serba serbi susah dibuatnya kan
Simpati sungguh terutamanya yang ada anak kecil tu.
Kena pandai-pandai berjimat la dengan stok air yang ada kan.
Harapnya perkara tak berlarutan la kan.
Kesian dengan semua pihak terlibat.
Moga sabar dengan dugaan ini 
Semoga cuaca kembali seperti sediakala
Dan empangan yang ada pun dapat menadah air kembali
Mujur la Melaka tak terlibat dengan isu 
catuan air ni kalau kena catu macam mana la agaknya ye
Nak tadah air tong air besar pun takde kat rumah ni.
Nak kena tunggu lori bawa bekalan air lagi kan.
Mungkin ada hikmahnya disebalik kejadian ini..
Image credit to google

2 comments:

  1. mula2 memang terasa bimbang juga susah takde air.. tp bila kita dah bersedia menadah air secukup utk 2 hari.. alhamdulillah dah takde masalah. hikmahnya memang ada.. bila air bercatu mcm ni.. dengan sendiri semua org dlm rumah pandai berjimat2 gunakan air.. hehehe... cuci pinggan pun tunggu pinggan byk sikit.. so boleh bilas dlm 2 besen berasingan mcm zaman2 dok kat kg dulu atau.. bilas air sabun dulu.. pastu passsing dlm besen air bersih pulak... sama mcm org cuci pinggan kat kenduri tu.. bezanya.. kat rumah ni guna air pun setengah besen kecik je... hehehee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak,bila mcm ni kena pandang pd sudut positif jugakan..ada hikmahnya kan kak.Memupuk sifat sabar pun ye juga kan kak

      Delete

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015