Sunday, June 22, 2014

El-Nino

Assalam semua..
Cuaca panas melampau sejak akhir-akhir ni kan.
Kesan El-Nino yang melanda negara kita dah mula terasa.
Duduk dalam rumah pun rasa berbahang saja.
Balik sekolah turun kereta terus memerap dalam rumah.
Siang anak-anak semua duduk dalam satu bilik.
Tengok tv kat bilik depan.
Pasang 1 econ je..(letrik nak kena jimat juga)
Malam baru pasang econ bilik masing-masing.
Minum air pun sehari dah berliter-liter rasanya sekarang ni.
Paling tak tahan duduk dalam rumah pun boleh kena sakit kepala.
Macam mana la nak buat aktiviti luar ni.
Khamis petang ni ada Sukan Tahunan Sekolah.
Harap-harap mampu untuk mengharunginya.
Bulan Ramadhan pun bakal menjelma tak lama lagi.
Dugaan buat anak-anak berpuasa dalam keadaan cuaca begini kan.
Sama-sama kita jaga kesihatan diri dan keluarga.
Minum air yang mencukupi tau..
Banyak cerita nak share nanti ni.
Tapi tengah sibuk sangat2 ni.
Minggu sukan minggu ni faham-faham je la.
Owh ye..kitaorang dah dapat GURU BESAR baru..
Nanti kita share la ye

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, June 22, 2014

El-Nino

Assalam semua..
Cuaca panas melampau sejak akhir-akhir ni kan.
Kesan El-Nino yang melanda negara kita dah mula terasa.
Duduk dalam rumah pun rasa berbahang saja.
Balik sekolah turun kereta terus memerap dalam rumah.
Siang anak-anak semua duduk dalam satu bilik.
Tengok tv kat bilik depan.
Pasang 1 econ je..(letrik nak kena jimat juga)
Malam baru pasang econ bilik masing-masing.
Minum air pun sehari dah berliter-liter rasanya sekarang ni.
Paling tak tahan duduk dalam rumah pun boleh kena sakit kepala.
Macam mana la nak buat aktiviti luar ni.
Khamis petang ni ada Sukan Tahunan Sekolah.
Harap-harap mampu untuk mengharunginya.
Bulan Ramadhan pun bakal menjelma tak lama lagi.
Dugaan buat anak-anak berpuasa dalam keadaan cuaca begini kan.
Sama-sama kita jaga kesihatan diri dan keluarga.
Minum air yang mencukupi tau..
Banyak cerita nak share nanti ni.
Tapi tengah sibuk sangat2 ni.
Minggu sukan minggu ni faham-faham je la.
Owh ye..kitaorang dah dapat GURU BESAR baru..
Nanti kita share la ye

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015