Wednesday, June 18, 2014

Kisah BIHUN

Assalam semua..
Baru-baru ni dalam berita keluar kisah pasal BIHUN kan.
Bihun Cap Masjid Istimewa katanya..

Memang istimewa la sangat cara pembuatannya kan!!
Geli geleman la tekak bila tengok tu.

Takut nak makan bihun kalau yang beli kat luar.

Sebab kita tak tahu orang yang masak tu guna jenama apa kan.
Kalau kat rumah kami biasanya guna brand Jasmine atau Faiza.

Lepas ni cari je apa-apa brand bumiputera Islam yang kita yakini pembuatannya.
Nak tuduh sana tuduh sini pun tak guna kan..
Benda dah jadi dah berpulu tahun juga syarikat bihun tu beroperasi.
Kenapa selamanya takde yang perasan ke??
Lepas ni memang kena lebih berhati-hati.
Dengan apa yang kita beli untuk jadi bahan makanan.
Kita pengguna..pilihan ditangan kita.
Tepuk dada,tanya hati..yang pasti perlu yakin dan tanpa was-was
Antara jenama BIHUN buatan BUMIPUTERA ISLAM

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Wednesday, June 18, 2014

Kisah BIHUN

Assalam semua..
Baru-baru ni dalam berita keluar kisah pasal BIHUN kan.
Bihun Cap Masjid Istimewa katanya..

Memang istimewa la sangat cara pembuatannya kan!!
Geli geleman la tekak bila tengok tu.

Takut nak makan bihun kalau yang beli kat luar.

Sebab kita tak tahu orang yang masak tu guna jenama apa kan.
Kalau kat rumah kami biasanya guna brand Jasmine atau Faiza.

Lepas ni cari je apa-apa brand bumiputera Islam yang kita yakini pembuatannya.
Nak tuduh sana tuduh sini pun tak guna kan..
Benda dah jadi dah berpulu tahun juga syarikat bihun tu beroperasi.
Kenapa selamanya takde yang perasan ke??
Lepas ni memang kena lebih berhati-hati.
Dengan apa yang kita beli untuk jadi bahan makanan.
Kita pengguna..pilihan ditangan kita.
Tepuk dada,tanya hati..yang pasti perlu yakin dan tanpa was-was
Antara jenama BIHUN buatan BUMIPUTERA ISLAM

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015