Tuesday, September 29, 2015

JEREBU & SEKOLAH TUTUP


Assalam semua..
JEREBU datang lagi minggu ini.
Bacaan IPU meningkat semula nampaknya.
Dan hari ini sekolah-sekolah di negeri Melaka
diarahkan tutup.
Minggu lepas dah tutup sehari,minggu ni pun tutup lagi.
Semalam sekolah-sekolah di beberapa buah negeri juga diarah tutup.
Cepat lah cuaca kembali pulih seperti sediakala..
Banyak dah program-program luar bilik darjah yang terpaksa ditangguhkan.
Kesian murid-murid, duduk dalam bangunan pun jadi tak selesa.
Apa lagi kalau berada di kawasan terbuka..
Rajin bebenar "jiran tetangga" kita tu buat projek bakar membakar ni kan
Tak pasal-pasal kita kena tempiasnya juga.
Tapi nak buat macam mana kan, adat hidup berjiran..sabar je la

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Tuesday, September 29, 2015

JEREBU & SEKOLAH TUTUP


Assalam semua..
JEREBU datang lagi minggu ini.
Bacaan IPU meningkat semula nampaknya.
Dan hari ini sekolah-sekolah di negeri Melaka
diarahkan tutup.
Minggu lepas dah tutup sehari,minggu ni pun tutup lagi.
Semalam sekolah-sekolah di beberapa buah negeri juga diarah tutup.
Cepat lah cuaca kembali pulih seperti sediakala..
Banyak dah program-program luar bilik darjah yang terpaksa ditangguhkan.
Kesian murid-murid, duduk dalam bangunan pun jadi tak selesa.
Apa lagi kalau berada di kawasan terbuka..
Rajin bebenar "jiran tetangga" kita tu buat projek bakar membakar ni kan
Tak pasal-pasal kita kena tempiasnya juga.
Tapi nak buat macam mana kan, adat hidup berjiran..sabar je la

No comments:

Post a Comment

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015