Sunday, November 22, 2015

Alhamdulillah~Rezeki tak terduga

ASSALAMUALAIKUM w.b.t
Alhamdulillah..

Syukur Erfan dapat hadiah dan sijil untuk kategori matepelajaran Bahasa Inggeris terbaik.
Semoga Erfan berjaya kekalkan kecemerlangannya untuk tahun-tahun akan datang..
Bukan hanya untuk subjek Bahasa Inggeris tetapi subjek-subjek lain juga.
Tahun ni tak ada rezeki Erfan nak naik stage ambil hadiah..
Maklumla orang dalam "pantang"..bila mommy bawa balik hadiah tadi happy dia.
Tak sangka dia boleh dapat untuk kategori ini.sebab markah budak-budak lain pun tinggi-tinggi.
Mungkin rezeki Erfan kali ini kan..
Dalam masa yang sama rezeki mommy hadir tanpa diduga.
Bila kita melaksanakan sesuatu tugas itu, bukan ganjaran dan penghargaan yang kita harapkan..semuanya dilakukan dengan ikhlas.
Namun bila kerja kita dihargai ia merupakan 1 bonus buat kita kan
Alhamdulillah,syukur dengan penghargaan ini..sesungguhnya saya sama saja macam rakan-rakan yang lain..melaksanakan tugas yang diamanahkan sebagai mungkin.
Cuma mungkin kali ni rezeki saya..



Syukur..alhamdulillah
Antara penerima anugerah dari Guru Besar untuk tahun ini
Bersama-sama rakan-rakan tersayang..mereka tulang belakang saya di SKSL

*Andai ada yang mengatakan saya kaki bodek,kaki ampu sedarlah sesungguhnya bila kita bekerja perlulah ikhlas tanpa mengharapkan sebarang ganjaran insyallah Allah s.w.t sentiasa tahu nawaitu seseorang hambaNya itu*

Sunday, November 15, 2015

RESULT UPSR NAK KELUAR


Assalamualaikum semua
Hari yang dinanti bakal tiba..
Debaran makin terasa..
Walaupun tahun ni tak ada anak yang ambil UPSR
lumrah kehidupan sebagai seorang guru.
Semua guru pun terasa benda yang sama juga rasanya.
Apa pun juga keputusannya nanti haruslah diterima dengan hati yang terbuka.
Insyallah kita dah pun berusaha..
Tapi teacher dah mula tak lena tidur menunggu hari Selasa ni 


*ERFAN DAH BERKHATAN*


Ni masa first day..
ALHAMDULILLAH..Isnin minggu lepas Erfan dah pun selamat berkhatan.
Kiranya hari ini genap dah seminggu.
Dia pun dah beransur sihat nampaknya.
Plan asal memang nak buat masa cuti sekolah nanti.
Tapi entah macam mana boleh berubah plannya sekelip mata bila terkenang cuti Deepavali yang panjang itu hihihi.
Lagi pun senang nak berjalan cuti sekolah nanti (itu yang sebenarnya :p)
Apa pun jua, yang penting semuanya dah selamat dan insyallah minggu depan boleh la ke sekolah kembali.
Minggu-minggu akhir sebelum cuti sekolah ni banyak amanat yang akan cikgu-cikgu sampaikan.
Erfan berkhatan guna teknik laser.
Kat klinik area masjid tanah ni aje.
Berbeza dengan abang Ez dulu guna kaedah Ali's klamp.
Kaedah berbeza dan pada saya secara peribadi kedua-dua kaedah ini ada pro dan cont nya yang tersendiri..
Alhamdulillah,2nd day dah mampu tersenyum..tiada lagi drama airmata

Cuti sekolah nanti kita enjoy ye mommy's little boy..



Sunday, November 22, 2015

Alhamdulillah~Rezeki tak terduga

ASSALAMUALAIKUM w.b.t
Alhamdulillah..

Syukur Erfan dapat hadiah dan sijil untuk kategori matepelajaran Bahasa Inggeris terbaik.
Semoga Erfan berjaya kekalkan kecemerlangannya untuk tahun-tahun akan datang..
Bukan hanya untuk subjek Bahasa Inggeris tetapi subjek-subjek lain juga.
Tahun ni tak ada rezeki Erfan nak naik stage ambil hadiah..
Maklumla orang dalam "pantang"..bila mommy bawa balik hadiah tadi happy dia.
Tak sangka dia boleh dapat untuk kategori ini.sebab markah budak-budak lain pun tinggi-tinggi.
Mungkin rezeki Erfan kali ini kan..
Dalam masa yang sama rezeki mommy hadir tanpa diduga.
Bila kita melaksanakan sesuatu tugas itu, bukan ganjaran dan penghargaan yang kita harapkan..semuanya dilakukan dengan ikhlas.
Namun bila kerja kita dihargai ia merupakan 1 bonus buat kita kan
Alhamdulillah,syukur dengan penghargaan ini..sesungguhnya saya sama saja macam rakan-rakan yang lain..melaksanakan tugas yang diamanahkan sebagai mungkin.
Cuma mungkin kali ni rezeki saya..



Syukur..alhamdulillah
Antara penerima anugerah dari Guru Besar untuk tahun ini
Bersama-sama rakan-rakan tersayang..mereka tulang belakang saya di SKSL

*Andai ada yang mengatakan saya kaki bodek,kaki ampu sedarlah sesungguhnya bila kita bekerja perlulah ikhlas tanpa mengharapkan sebarang ganjaran insyallah Allah s.w.t sentiasa tahu nawaitu seseorang hambaNya itu*

Sunday, November 15, 2015

RESULT UPSR NAK KELUAR


Assalamualaikum semua
Hari yang dinanti bakal tiba..
Debaran makin terasa..
Walaupun tahun ni tak ada anak yang ambil UPSR
lumrah kehidupan sebagai seorang guru.
Semua guru pun terasa benda yang sama juga rasanya.
Apa pun juga keputusannya nanti haruslah diterima dengan hati yang terbuka.
Insyallah kita dah pun berusaha..
Tapi teacher dah mula tak lena tidur menunggu hari Selasa ni 


*ERFAN DAH BERKHATAN*


Ni masa first day..
ALHAMDULILLAH..Isnin minggu lepas Erfan dah pun selamat berkhatan.
Kiranya hari ini genap dah seminggu.
Dia pun dah beransur sihat nampaknya.
Plan asal memang nak buat masa cuti sekolah nanti.
Tapi entah macam mana boleh berubah plannya sekelip mata bila terkenang cuti Deepavali yang panjang itu hihihi.
Lagi pun senang nak berjalan cuti sekolah nanti (itu yang sebenarnya :p)
Apa pun jua, yang penting semuanya dah selamat dan insyallah minggu depan boleh la ke sekolah kembali.
Minggu-minggu akhir sebelum cuti sekolah ni banyak amanat yang akan cikgu-cikgu sampaikan.
Erfan berkhatan guna teknik laser.
Kat klinik area masjid tanah ni aje.
Berbeza dengan abang Ez dulu guna kaedah Ali's klamp.
Kaedah berbeza dan pada saya secara peribadi kedua-dua kaedah ini ada pro dan cont nya yang tersendiri..
Alhamdulillah,2nd day dah mampu tersenyum..tiada lagi drama airmata

Cuti sekolah nanti kita enjoy ye mommy's little boy..



Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015