Sunday, March 20, 2016

Lempeng Kelapa

Bismillahirahmanirahim...
Nak kongsi cerita lempeng kelapa.
Menu sarapan pagi tadi.
Makan kat 1 warung di area Durian Daun,Masjid Tanah.
Sedap lempeng kelapanya..makan dengan sambal tumis.
Dulu-dulu tak tahu pun menu lempeng kelapa ni.
Sejak kawin dan duduk di Melaka baru kenal menu ni.
Kesian kan huhuhu
Jakun kejap masa mula-mula kenal tu.
Kalau dekat sini ni banyak kedai jual lempeng yang sedap-sedap.
Tapi kami suka ke warung di Durian Daun tu sebab roti canainya pun sedap.
Menepati citarasa kami seisi keluarga.
Biasa kalau pegi kena awal.
7.30 pagi dah sampai,kalau lewat orang dah mula ramai.
Tak suka nak tercari-cari tempat duduk.
Nak cari warung ni senang je, kalau dari Masjid Tanah warungnya sebelah kanan.
Betul-betul selepas Masjid Durian Daun.
Mereka turut menawarkan kari kambing pada peminat-peminat kambing.
Boleh makan dengan roti canai atau chapati

1 comment:

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Sunday, March 20, 2016

Lempeng Kelapa

Bismillahirahmanirahim...
Nak kongsi cerita lempeng kelapa.
Menu sarapan pagi tadi.
Makan kat 1 warung di area Durian Daun,Masjid Tanah.
Sedap lempeng kelapanya..makan dengan sambal tumis.
Dulu-dulu tak tahu pun menu lempeng kelapa ni.
Sejak kawin dan duduk di Melaka baru kenal menu ni.
Kesian kan huhuhu
Jakun kejap masa mula-mula kenal tu.
Kalau dekat sini ni banyak kedai jual lempeng yang sedap-sedap.
Tapi kami suka ke warung di Durian Daun tu sebab roti canainya pun sedap.
Menepati citarasa kami seisi keluarga.
Biasa kalau pegi kena awal.
7.30 pagi dah sampai,kalau lewat orang dah mula ramai.
Tak suka nak tercari-cari tempat duduk.
Nak cari warung ni senang je, kalau dari Masjid Tanah warungnya sebelah kanan.
Betul-betul selepas Masjid Durian Daun.
Mereka turut menawarkan kari kambing pada peminat-peminat kambing.
Boleh makan dengan roti canai atau chapati

1 comment:

Terbang selisih siburung kedidi
Terbang berduyun di waktu pagi
Terima kasih daun keladi
di lain 'entry' berjumpa lagi

Copyright to EMY OMAR
Designed by UMIESUEstudio 2015